معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا، مراسم شب‌های قدر با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۰۵۵۵
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶ 20 April 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: عباس رضاییان زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا، شهر‌های قرمز کرونایی تا ۳۰ درصد ظرفیت، شهر‌های نارنجی تا ۵۰ درصد ظرفیت و شهر‌های زرد می‌توانند تا ۷۰ درصد ظرفیت شبستان‌ها و حسینیه‌ها، میزبان شب‌زنده داران باشند.

او ضمن توصیه بر برگزاری مراسم شب‌های قدر در فضای باز در تمام شهر‌ها با هر وضعیت رنگبندی کرونایی، افزود: توصیه می‌شود در اماکن سر پوشیده، هم متولیان مساجد و حسینیه‌ها و هم خود مردم در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تلاش حداکثری کنند، همچنین در مساجد و حسینیه‌ها برقراری تهویه الزامی است و در صورت امکان مراسم در فضای باز برگزار شود و اگر این امکان فراهم نبود، تهویه باید در محیط برقرار شود.

رضائیان زاده ادامه داد: در کنار برقراری تهویه، رعایت فاصله فیزیکی بسیار مهم است و باید چیدمان به گونه‌ای باشد که فاصله حدود یک متری میان افراد رعایت شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر استفاده از ماسک برای تمامی افراد حاضر در مساجد و حسینیه‌ها تاکید کرد و افزود: توصیه می‌شود مساجد ماسک خریداری کرده و در همان ورودی ماسک در اختیار افراد قرار گیرد.

این مقام مسوول در دانشگاه ادامه داد: در توزیع نذورات، توصیه می‌شود از ظروف یک بار مصرف بهداشتی و غیرشفاف استفاده شود و از متولیان حسینیه‌ها و مساجد نیز خواست تا از ورود افرادی که علائم مشابه سرماخوردگی دارند، خودداری کنند.

رضائیان زاده افزود: توصیه می‌شود هر نمازگزار در مراسم این شب سجاده و جانماز شخصی همراه داشته باشد، همچنین بهتر است افراد از زیرانداز مخصوص به خود در این مراسم استفاده کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز تاکید کرد: در صورتی که افراد به آب و مواد غذایی نیاز دارند، آب معدنی یا مقداری مواد غذایی همراه خود داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار