در این تحصن که از سوی دانشجویان دانشگاه شیراز برای مجازات شدن مسبب آلودگی غذای سلف خوابگاه ارم انجام شد،دانشجویان با وارد نکردن گروههای سیاسی و دانشجویان حساسیت برانگیز به این اعتراض،نخواستند تحصنشان رنگ و بوی سیاسی بگیرد و پای نیروهای انتظامی به دانشگاه باز شود.
کد خبر: ۱۰۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۷ 04 March 2015
سلامت و تمیزی مواد غذایی که در دانشگاه استفاده می شود از اهمییت بالایی برخوردار است.اما اینبار یک قرعه ی بد بنام دانشگاه شیراز زده شد.
به گزارش تابناک فارس روز یکشنبه عده ای از دانشجویان دانشگاه شیراز،البته منظور از عده ای،حدود دویست نفر از دانشجویان به یکبارگی باهم علائمی مشترک از قبیل سردرد سرگیجه،تهوع و مواردی از این قبیل را در خود احساس می کنند که همان شب نمازخانه دانشگاه تبدیل به درمانگاه می شود و دانشجویان در آنجا بستری می شوند.
این علائم که نشانه ی مسمومیت بودند،حاصل غذای سلف خوابگاه پردیس ارم بوده اند.البته سر تعداد مسموم شدگان،دانشجویان نظر اعلامی از سوی مسئولین دانشگاه را قبول ندارند و می گویند حداقل 250 نفر مسموم شده اند،نه 140 نفر.
و اما دانشجویان عصبانی پس از این مساله روز دوشنبه در دانشگاه ارم دست به اعتراض و تحصن زدند تا مسبب این عمل مجازات شود.
چقدر دانشجویان ترس داشتند که مبادا به این تحصن،برچسب سیاسی بخورد و به همین خاطر از دانشجویانی حساسیت برانگیز بودند،مثل انجمن اسلامی و یا بسیج دانشگاه،
خواستند تا در این مراسم شرکت نکنند که پای نیروهای انتظامی به دانشگاه باز نشود.هرچند ورود نیروهای انتظامی به دانشگاه قانونی نیست.
مسئولین دانشگاه نیز در مقابل دانشجویان حاضر شدند و به آن ها قول دادند که تا ده روز آینده نتایج آزمایش ها مشخص خواهد شدو اما این سخنان نیز نتوانست از آتش خشم دانشجویان بکاهد و تمامی حاضرین ظرف های غذای خود را در مقابل دفتر معاونت دانشجویی روی هم گذاشتند و از مصرف آن خودداری کردند.






اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار