امام جمعه شیراز با بیان اینکه مدیران استانی مسئولیتی در قبال غدیر دارند، گفت: غدیر پیامی جهانی است و باید آنرا جهانی تبلیغ کنیم و با ابزارهایی که داریم آنرا فراگیر کنیم.
کد خبر: ۱۰۵۴۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳ 04 July 2022

تابناک فارس به نقل از تسنیم: آیت‌الله لطف‌الله دژکام  در جلسه شورای اداری اظهارداشت: حکومت در نگاه دینی و قرآنی ما تجلی عبودیت خدا در جامعه است، از سوی دیگر غدیر مکتبی است که می‌گوید خدا در همه عوامل هستی خدایی می‌کند و در جامعه بشری هم باید خدایی کند.

وی با بیان اینکه مدیران استانی مسئولیتی در قبال غدیر دارند، گفت: غدیر پیامی جهانی است و باید آنرا جهانی تبلیغ کنیم و با ابزارهایی که داریم آنرا فراگیر کنیم.

امام جمعه شیراز افزود: در روز عید غدیر در مقابل حّب حضرت علی(ع) گرما و سرما معنایی ندارد و همه در این روز در هنگام نماز ظهر و عصر در حرم مطهر احمد ابن موسی (ع) گرد هم خواهیم آمد.

در این جلسه همچنین حمیدرضا کریمی‌فرد، مدیر عامل شرکت برق توزیع استان فارس در سخنانی با بیان اینکه خدمت‌گزاران عرصه صنعت برق روزهای سخت و دشواری را پشت سر می‌گذارند، گفت: ریاست جمهوری نیز به این موضوع مهم اشاره داشتند و این بدین دلیل است که کشور طی سال‌های اخیر اقدام به ساخت نیروگاه نکرده و امروز کشور با این معضل مواجه است.

وی با بیان اینکه امسال خط قرمز وزرات نیرو علی رغم سال‌های گذشته عدم اعمال خاموشی در بخش خانگی است، گفت: کمبود این حوزه در بخش‌های دیگر اعمال شده است تا مدیریت مصرف صورت گیرد. پیک بار استان فارس در سال گذشته 4300 مگاوات بوده اما روز گذشته مصرف برق کشور از 67 هزار مگاوات فراتر رفت و با توجه به محدودیت تولید پایداری شبکه برق به هشدار رسید و ضرورت دارد همه مشترکین برق اعم از اداری، صنعتی، کشاورزی به ویژه خانگی و تجاری در روزهای آینده که گرم‌ترین روزهای سال را پیش رو داریم نسبت به کاهش مصرف برق اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

این مقام مسئول به برنامه‌های مدیریتی اعمال مصرف برق در قالب بسته‌های تشویقی اشاره کرد و افزود: در بخش کشاورزی از ساعت 11 صبح لغایت 18 عصر همه روزه باتوجه به اینکه گرم‌ترین ساعات روز است و آبیاری در این حوزه بر مبنای اعلام نظر کارشناسان جهاد کشاورزی موجب هدر رفت 60 درصدی آب می‌شود، مقرر شده است تا چاه‌های کشاورزی استان 5 ساعت خاموش باشند و در مقابل وزارت نیرو علی رغم تمام محدودیت‌های مالی در 19 ساعت باقیمانده انرژی برق رایگان را در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: در بخش خانگی نیز بسته‌های پیشنهادی ارائه شده است و مشترکین بد مصرف و پر مصرف برق در صورتی که انرژی مصرفی خود را نسبت به الگوی مصرفی سال گذشته برسانند، به ازای هر کیلو وات ساعت کاهش 500 تومان پاداش جایزه داده می‌شود.

کریمی فرد همچنین در پایان با بیان اینکه با هماهنگی صورت گرفته با بخش صنعت، خاموشی برق در این بخش اعمال می‌شود، افزود: درخواست داریم تا سازمان صدا و سیما، اداره کل فرهنگ و ارشاد و اداره کل تبلیغات اسلامی نسبت به کاهش مصرف برق تا شهریور ماه که پایان پیک مصرف است، نسبت به تبلیغ برنامه‌های ارشادی خود اقدام کنند.

در این جلسه همچنین اسداله طاهری، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان فارس در سخنانی به تشریح حوزه نفتی استان پرداخت و بیان کرد: فارس یکی از پهناورترین استان‌های کشور در توزیع فرآورده‌های نفتی است و باتوجه به اینکه پالایشگاه فعلی شیراز در سال 1352مورد بهره‌برداری قرار گرفت فقط 40 درصد از نیازهای سوختی استان را برآورده می‌کند و برای 60 درصد از نیاز استان از شش استان بندرعباس، یزد ، سیرجان، ماهشهر، بوشهر فرآورده‌های مورد نیاز استان را ماهیانه با رقمی بالغ بر 70 میلیارد تومان کرایه نفتکش استان پرداخت و تأمین می‌کند و این اقدام علاوه بر مخاطرات جاده‌ای است که به همراه دارد.

وی عنوان کرد: در سه ماهه گذشته میانگین توزیع بنزین در فارس بیش از 615 میلیون لیتر ، نفت گاز 52 میلیون لیتر و روزانه 505 هزارمتر مکعب گاز سی ان جی توزیع شده است.

طاهری ادامه داد: در استان فارس شهرهای جنوبی همچون جهرم، لار ، لامرد و مهر یکی از بزرگترین بار اندازهای قاچاق فرآورده‌های نفتی را دارند.

 

طاهری در ادامه با بیان اینکه در سه ماهه اول امسال تا پایان خرداد ماه در مقایسه با بازه زمانی سال گذشته بیش از 286 درصد رشد در کشفیات داشته‌ایم، گفت: در فارس با پدیده بسیار بزرگ کشف قاچاق مواجه‌ایم و این موضوعی است که طی شبانه روز در جایگاه‌های سوخت تعداد بسیار زیادی از کارت‌های قاچاق سوخت را داریم که در این راستا مشارکت همه دستگاه‌های متولی در رفع این موضوع نیاز است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان فارس در پایان اضافه کرد: بیش از 29 هزار چاه غیر مجاز در اقصی نقاط استان داریم. این در حالی است که براساس مصوبه خود مجلس از سال 64 دولت نیز موظف کرده است که به هیچ عنوان سوخت به چاه‌های غیر مجاز ارائه نشود و در این خصوص دستگاه‌های اجرایی باید ورود و برخورد جدی‌تر با این حوزه داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار