اختری ادامه داد: فعالیت‌های خوبی در فارس انجام شده اما هنوز کم کاری‌های متعددی در جامعه وجود دارد و باید در جامعه اسلامی کاری کرد که جشن عید امامت و ولایت، جهانی شود.
کد خبر: ۱۰۵۴۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰ 04 July 2022

تابناک فارس به نقل از ایسنا: حجت‌الاسلام احمدی در جلسه شورای اداری فارس بیان کرد: این بنیاد از سال ١٣٩٢ فعالیت خود را آغاز کرد و بدون ردیف بودجه دولتی برنامه‌های فرهنگی خیر محور اجرایی شد.

او اضافه کرد: بیش از ۴٠٠ مبلغ در فارس توسط این بنیاد فعالیت خود را آغاز کردند.

به گفته احمدی، نهمین جشنواره شعر غدیر نیز قرار است پس از عید سعید غدیر خم اجرایی شود.

او ادامه داد: بیش از یک هزار و ۵٠٠ مبلغ تحت پوشش بنیاد غدیر در شهرستان‌های فارس نیز در حال فعالیت هستند.

احمدی در خصوص ویژه برنامه‌های عید غدیر نیز بیان کرد: ١٠ شب جشن در ساختمان غدیر فارس، ۱۰ شب برنامه جشن در حرم شاهچراغ(ع)، ۱۲ برنامه جشن در ۱۲ منطقه شیراز، اجتماع روز عید غدیر، برگزاری ۱۱۰ مراسم ازدواج آسان، برگزاری مراسم‌های گوناگون و توزیع ٣٠٠ هزار پرس غذا در شهرستان‌ها و ۸ هزار پرس غذا در شیراز از جمله این برنامه‌هاست.

او با بیان اینکه فضا سازی‌های لازم برای عید غدیر تدارک دیده شده، گفت: دوره تخصصی تربیت مربی غدیر در شیراز نیز برگزار خواهد شد.

رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر نیز گفت: اقداماتی باید در جامعه انجام شود که عید غدیر از عید نوروز در جامعه محبوب تر باشد.

آیت‌الله اختری بیان کرد: امام علی(ع) دارای ویژگی‌های منحصر به فردیست و به علت جایگاه ویژه و بر اساس معیارهایی که در قرآن آمده است، امام علی دومین شخصیت در جهان است.

او افزود: بیش از ٣٠٠ آیه در قرآن کریم به امام علی(ع) اختصاص پیدا کرده است و همواره تمام آیاتی که در خصوص مومنان است در ابتدا منظورش امام علی(ع) است.

اختری ادامه داد: براساس آیات قرآن امام علی(ع) جان پیامبر اسلام و خود پیامبر(ص) است و این موضوع تفسیر یا تحلیل نیست بلکه امری واضح در قرآن است؛ البته برخی به علت تعصبات، حاضر نیستند این موضوع را بپذیرند.

به گفته او؛ کسی که در ردیف پیامبر است از تمام بشرها والاتر است ولی به لحاظ درجه در پیشگاه خداوند از مقام پیامبر پایین تر است.

اختری معتقد است که علت عدم دستیابی به شرایط شناختی امیر المومنین باید در جامعه واکاوی شود از این رو نباید فراموش کنیم امام(عل اولین مظلوم تاریخ است و باید جامعه در مسیری قرار بگیرد که شرایط شناخت این بزرگ مرد تاریخ فراهم شود.

او ادامه داد: این پرسش باید در جامعه مطرح شود که چرا تاکنون نهج البلاغه به زبان‌های مختلف ترجمه نشده است و این کم‌کاری در جامعه وجود داشته و باید مرتفع و زمینه جهانی شدن آن فراهم شود.

اختری ادامه داد: فعالیت‌های خوبی در فارس انجام شده اما هنوز کم کاری‌های متعددی در جامعه وجود دارد و باید در جامعه اسلامی کاری کرد که جشن عید امامت و ولایت، جهانی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار