تجمع دانشجویان دانشگاه‌های شیراز در اعتراض به انفعال دستگاه دیپلماسی در قبال حادثه منا و همچنین دست دادن وزیر امور خارجه با رئیس‌جمهور آمریکا برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۵۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱ 04 October 2015
تاباک فارس به نقل از فارس: تعدادی از دانشجویان شیراز عصر دیروز در اعتراض به انفعال دستگاه دیپلماسی کشور در مقابل حادثه دل‌خراش منا و همچنین دست دادن وزیر امور خارجه با رئیس‌جمهور آمریکا، روبه‌روی دفتر وزارت امور خارجه در شیراز تجمع کردند.

یکی از دانشجویان تجمع‌کننده در حاشیه این تجمع گفت: بعد از حادثه دل‌خراش منا که قلب مسلمانان جهان را رنجور و آزرده‌خاطر کرد، ما از جانب خود به تمام مسلمانان جهان به‌ویژه ایرانیان عزیز و امام عصر (عج) تسلیت عرض می‌کنیم.

محمدرضا کیانی افزود: این حادثه بیش‌ازپیش اثبات بی‌کفایتی آل سعود را به مسلمانان و جهانیان نشان داد و دردناک‌تر از این‌ها اعلام مواضع منفعلانه و گاهی خنثی وزارت امور خارجه در مورد این حادثه فاجعه‌انگیز است.

در این تجمع بیانیه‌ای که توسط دانشجویان دانشگاه‌های شهر شیراز صادرشده بود نیز قرائت شد که در بخشی از آن آمده است: امروز که با عنایات ویژه حضرت ولی‌عصر (عج) و رهبری اللهی حضرت امام خامنه‌ای (حفظه‌الله) و پافشاری ملت ایران بر آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی؛ جمهوری اسلامی ایران در موقعیتی بسیار حساس و تاریخی قرار گرفته است، عده‌ای کوته‌نگر و ناامید به نام تدبیر و امید دم از سازش و مذاکره با شیطان بزرگ می‌زنند و متوجه سخن مولایشان نیستند که چند قدم بیشتر تا پیروزی نمانده است.

دانشجویان شرکت‌کننده در تجمع در بخش دیگری از بیانه خود تصریح کرده‌اند: طنز تلخ داستان آنجاست که این ساده‌لوحان کوته‌فکر دلیل اصلی دشمنی دشمنان ما را از یاد برده‌اند و گمانشان بر این است که «اگر فلان حرف را نزنیم یا فلان کار را نکنیم و ملاحظه‌ دشمن را بکنیم، دشمنی‌ها کم می‌شود.» و حال‌آنکه امام عظیم‌الشان ما فرمودند «کسی تصور نکند که ما راه سازش با جهان‌خواران را نمی‌دانیم، اما هیهات که خادمان اسلام به ملت خود خیانت کنند!».

در ادامه این بیانیه آمده است: همان‌گونه که امام ما فرمود مکتب ما مکتب مبارزه است و ما عقب‌نشینی از حقوق محرومان و مستضعفان جهان را به هیچ قیمتی نخواهیم پذیرفت و به سمت شیطان بزرگ دست سازش و دوستی دراز نخواهیم کرد و آنانی که چنین کنند با مشت پولادین دلسوزان اسلام و ایران و انقلاب مواجه خواهند شد.

دانشجویان دانشگاه‌های شهر شیراز در ادامه بیانیه خود خاطرنشان کرده‌اند: داغ دیگری که این روزها بر دل ما نهاده شده است از آتش حماقت و بی‌کفایتی آل سعود خائن سرچشمه می‌گیرد و در این میانه ما این فریاد را به کجا بریم که آل سعود؛ این اشغال‌کننده حریم اللهی عید مسلمانان را به عزا تبدیل کرد و از هیچ‌یک از مدعیان حقوق بشر و شیوخ شکم‌باره کشورهای حاشیه خلیج‌فارس صدایی برنخاست که اگر غیرت عربی و نه اسلامی هم می‌داشتند با این موضوع به گونه‌ دیگری برخورد می‌کردند.

این بیانیه می‌افزاید: چرا دستگاه دیپلماسی دولت تدبیر و امید که این‌همه شعار عزت سر می‌دهد این‌همه منفعلانه وارد میدان شده است و چرا برای رهایی حرم امن اللهی از دست متحدان شیطان بزرگ تلاش نمی‌کند؟

دانشجویان شرکت‌کننده در ادامه بیانیه خود یادآور شده‌اند: مسئله مهم دیگر این روزها، عقب‌نشینی غیرقابل‌پذیرش گروه مذاکره‌کننده از حقوق مسلم ملت ایران در برجام و باز گذاشتن راه‌های نفوذ و فشار بر ملت مقتدر و مظلوم ایران است که انتظار جدی می‌رود اصلاح شود.

دانشجویان دانشگاه‌های شهر شیراز در پایان ضمن آمادگی برای حضور در تمام عرصه‌های انقلاب اعلام کردند: به روح امام خمینی (ره) و شهدای عظیم‌الشان انقلاب اسلامی و تمام آزادگان تاریخ درود می‌فرستیم و ضمن تجدید بیعت با امام خامنه‌ای، این نائب برحق بقیة‌الله‌الاعظم (ارواحنا لتراب مقدمه فداه) آمادگی خود را برای حضور در تمام عرصه‌هایی که انقلاب از ما طلب می‌کند را اعلام می‌‌کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار