بافت مرکزی شیراز حجم زیادی از بافت تاریخی این شهر را در بر گرفته و ضروری است تا به کانون بحران‌های بیشتری تبدیل نشده به ساماندهی آن پرداخته شود.
کد خبر: ۱۰۵۶۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹ 14 July 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: رییس کمیسیون ساماندهی حاشیه‌نشینی و رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به لزوم تعامل شهرداری با میراث فرهنگی گفت:بافت مرکزی شیراز حجم زیادی از بافت تاریخی این شهر را در بر گرفته و ضروری است تا به کانون بحران‌های بیشتری تبدیل نشده به ساماندهی آن بپردازیم.
وی حضور معتادان متجاهر در سطح بافت به ویژه در ساعات پر تردد روز را نشان بی مدیریتی در این عرصه در شیراز دانست و گفت: در سومین حرم اهلبیت و در حالی که طرح بهسازی و نوسازی معابر بافت تاریخی در دستور کار قرار می‌دهیم، تا به پیوست انسانی آن و کاهش آسیب‌های اجتماعی فکر نکنیم روز به روز بر بحران‌های بافت می‌افزائیم.
سیده مریم حسینی زیبا سازی جداره‌های بافت تاریخی در نقاط پر تردد را تنها سرپوش گذاشتن بر مشکلات ساختاری بافت تاریخی دانست و گفت: رفع مشکلات اشتغال و آموزش ساکنین بافت تاریخی مهم‌تر از هر مساله دیگری است و لازم است در کنار زیباسازی و بهسازی بافت تاریخی به توانمند سازی شهروندان در این محدوده اولویت داد تا تضاد طبقاتی بیشتر نشود.
رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه نشینی و رفع محرومیت در مناطق کم برخوردار به ابنیه در خطر در بخش‌های پنهان بافت تاریخی اشاره کرد و گفت: لاینحل ماندن مشکل مرمت و بهسازی برخی اماکن و بنا‌ها در بافت تاریخی و رها شدن آن‌ها هم وجهه نامناسبی به بافت داده است و هم باعث شده زمینه بروز ناهنجاری‌های اجتماعی در شهر شیراز افزایش یابد که در این راه تعامل و همکاری بیشتر میراث فرهنگی و شهرداری و اقدامات موثر‌تر می‌تواند چاره ساز باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار