سرپرست فرمانداری گراش فارس روز یکشنبه در جمع اعضای دفتر نظارت شورای نگهبان این شهرستان گفت: شورای نگهبان خط مقدم در دفاع از جمهوریت و اسلامیت نظام است.
کد خبر: ۱۰۵۶۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷ 17 July 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: اسماعیل محبی پور در آیین جشن غدیر و گرامیداشت سالروز تشکیل شورای نگهبان در لارستان اظهار داشت: بدون شک چنین تفکر و برداشتی از وظایف و رسالت سنگین شورای نگهبان یک خطای راهبردی در مسیر و مسئولیت های مهم این نهاد مهم انقلابی محسوب می شود.
وی برخی وظایف و رسالت سنگین نهاد شورای نگهبان را یادآور شد و گفت: چنانچه مسئولیت شورای نگهبان را به همین مساله انتخابات که طی فرآیندی ۲ سالی یکبار است خلاصه و محدود کنیم، از اهداف اصلی و مسیر واقعی خود فاصله خواهیم گرفت.
معاون استاندار فارس بیان کرد: شورای نگهبان که مهمترین و بالاترین مسئولیت و وظیفه اش پاسداری از انقلاب اسلامی ، قانون اساسی و دستاوردهای این نظام دینی و الهی است باید این صحنه دفاع و مسئولیت را همواره نشان دهد و مردم و افکار عمومی خود به این باور می رسند که در عرصه انتخابات چه کسانی در مسیر انقلاب بوده اند و چه افرادی از ریل انقلاب و نظام خارج شده اند.
محبی پور، مبنای اصلی و حرکت رو به جلوی جمهوری اسلامی را قانون اساسی دانست و گفت: باید بپذیریم که هرکسی از این مبنا و اصل اساسی عبور کند از حاکمیت خود نیز عدول کرده و امروز بالاترین و مهمترین وظیفه نهاد شورای نگهبان پاسداری از این حریم به دور از هر گونه نگاه های سیاسی است.

معاون استاندار فارس: وظیفه شورای نگهبان محدود به شب انتخابات نیست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: وظایف شورای نگهبان در حقیقت در صحنه دفاع از دین و قانون اساسی متجلی می شود و اصل و ماموریت خطیر شورای نگهبان که حفاظت و پاسداری از این حریم است باید در صحنه های مختلف و پیوسته نیز نمایان شود.
محبی پور یادآور شد: رسالت سنگین شورای نگهبان که پاسداری از آرمان ها و حفاظت از اسلام و حریم انقلاب اسلامی است باید در طول سال و در صحنه های گوناگون ظهور کند.

لزوم تبیین اصل و ماهیت واقعه غدیر
معاون استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری جشن ها و گرامیداشت مناسب های انقلابی و دینی در ایام مختلف اشاره کرد و گفت: این خود بهترین مصداق برای جهاد تبیین و بازشناسی و بازگویی دستاوردهای انقلاب اسلامی و اسلام است.
وی با اشاره به برگزاری جشن های روز عید غدیر افزود: به نظر می رسد از اصل و ماهیت اصلی و واقعی واقعه غدیر تا حدودی غفلت شده است.
محبی پور تصریح کرد: ماهیت اصلی این واقعه مهم نباید تنها در من کنت مولی فهذا علی مولا خلاصه شود و اگر بخواهیم تنها به این موضوع و معرفی صرف یک شخص اکتفا کنیم جفای بزرگی در حق مولا امیرالمومنین علی (ع) و سلسله امامت کرده ایم.
وی گفت: واقعه تاریخی غدیر در حقیقت اعلام حقانیت دین و سلسله امامت است و بدون شک تنها به معرفی صرف یک شخص نیست و محدود کردن این واقعه به این موضوع جفای بزرگی در حق امامت مولای متقیان علی (ع) و اسلامیت ناب محمدی (ص)است.
وی گفت: البته این موضوع مهم تاریخی تاکنون در گوشه تاریخ مغفول مانده است، چون اسلام نگهبان نداشته و باید چشمان بصیر و گوش های شنوایی همچون عمارها می بود، تا این رسالت سنگین را با گوش شنوا و چشمانی با بصیرت برای بشریت تبیین می کرد.
وی تصریح کرد: چنانچه وجود و رخنه بسیاری از مکتب های سیاسی و فرقه های مختلف مذهبی امروزه در راستای غفلت از آن مسیر واقعی امامت و غافل شدن از محتوا و ماهیت اصلی غدیر است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مسیر رو به پیشرفت و عزتمندانه انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف اشاره کرد و گفت : مسیر رو به جلوی انقلاب اسلامی با قوت و جدیت ادامه دارد.
محبی پور با بیان اینکه در طول ۴۳ سال گذشته هجمه‌های سنگینی در راه و مسیر انقلاب اسلامی وارد شده و دشمنان و بدخواهان هم تلاش کردند تا همواره در راه پیشرفت و توسعه این نظام خلل ایجاد کنند، گفت: اما مهم این است که این مسیر رو به صعود همچنان ادامه داشته و البته برای کسانی که مسئولیت دارند نیز این مسیر سنگین تر است.

معاون استاندار فارس: وظیفه شورای نگهبان محدود به شب انتخابات نیست

وی اضافه کرد: نکته حائز اهمیت و جالب تر آنکه این مسیر عزتمندانه و پیشرفت قابل ملاحظه جمهوری اسلامی برای کسانی که از بیرون به دستاوردهای انقلاب اسلامی می اندیشند بیشتر و واقعی تر خود را نشان داده است.
محبی پور با یادآوری و مقایسه تحولات امروزمان در همه صحنه ها با دهه ۷۰ و حدود ۳۰ سال پیش نیز گفت: تحولات چشمگیر و پیشرفت هایی که در همه عرصه ها و صحنه های گوناگون برای جمهوری اسلامی اتفاق افتاده بدون شک با ۳۰ سال پیش تفاوت فاحش دارد و این پیشرفت ها در زمینه ها و شاخص های توسعه ای به خوبی قابل ملموس است.
وی افزود: کسانی که از بیرون نگاه می کنند و حتی دشمنان این انقلاب بهتر می فهمند که در عرصه دارایی های اقتصادی ، سیاسی، فرهنگی، امنیتی و دایره نفوذ تفکرات و آرمان های انقلاب اسلامی نسبت به گذشته چه پیشرفت هایی داشته ایم.
محبی پور ادامه داد: این مسیر پیشرفت در موضوع هسته ای و این همه تحولات چشمگیر در این صحنه مهم قابل مشهود است و امروز جمهوری اسلامی با اتکا به توان و دانش بومی و دانشمندان خود به یکی از قدرت های اصلی هسته ای در جهان تبدیل شده است.
او به برخی شاخص ها و عملکرد دولت سیزدهم در حوزه های مختلف هم اشاره کرد و گفت: این دولت از مردادماه سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد هنور به یک سال هم نمی رسد اما عملکردش در همه حوزه ها و بخش های مختلف از جمله همین مساله اقتصاد ، تحولات چشمگیر در حوزه پزشکی و دارو و قدرت نفوذ و عزتمندانه ایران در عرصه بین المللی به خوبی نمایان است.
وی گفت: دولت با مردمی کردن اقتصاد و طرح تحول و مدیریت یارانه ها در حقیقت به دنبال اجرای عدالت اجتماعی است امروزه دولت یارانه ها را هدفمند کرده و اگر یارانه ای می خواهد پرداخت شود و همان میزان باید به دست خود مردم برسد.

شورای نگهبان، خط مقدم در دفاع از جمهوریت و اسلامیت نظام است
خبر دیگری نیز حاکی است، سرپرست فرمانداری گراش فارس روز یکشنبه در جمع اعضای دفتر نظارت شورای نگهبان این شهرستان گفت: شورای نگهبان خط مقدم در دفاع از جمهوریت و اسلامیت نظام است.
محمود طاهرزاده اظهار داشت: شورای نگهبان همواره از حریم ولایت و ارزش ها و آرمان های والای جمهوری اسلامی پاسداری کرده است.
وی بر ضرورت تعامل و همکاری دفتر نظارت شورای نگهبان و فرمانداری گراش تاکید کرد و گفت: این شورا خط مقدم دفاع از جمهوریت و اسلامیت نظام است و همواره از حریم ولایت و ارزش ها و آرمان‌های والای جمهوری اسلامی پاسداری می‌کند.
طاهرزاده افزود: شورای نگهبان از برکات و ثمرات انقلاب اسلامی است.
محمد هاشم درویشی رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شورای نگهبان شهرستان گراش نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌ها و عملکرد این نهاد بر همکاری و تعامل دوجانبه با فرمانداری تاکید کرد.

۲۶ تیرماه سالروز تشکیل شورای نگهبان است؛ شهرستان لارستان و گراش به ترتیب در فاصله حدود 378 و ۳۶۵ کیلومتری شیراز واقع هستند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار