داریوش دهقان در نشست هماهنگی گرامیداشت هفته دولت ۱۴۰۱ در این شهرستان اظهار داشت: یکی از حربه های دشمن و رسانه های غرب ایجاد شکاف بین مردم و مسئولان و پمپاژ خبرهای مایوس کننده برای تقویت حس نا امیدی در جامعه و به ویژه نسل امروز است .
کد خبر: ۱۰۶۱۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹ 16 August 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: داریوش دهقان اظهار داشت: ۶۱۰ میلیارد ریال از این میزان در قالب ۲۲۹ فقره تسهیلات بانکی و با نرخ سود چهار درصد و ۱۶۰ میلیارد ریال هم تاکنون به صورت بلاعوض به مردم سیل زده این بخش از لارستان پرداخت شده ست.

وی تصریح کرد: البته این میزان تسهیلات پرداختی علاوه بر کمک های موردی و یا تامین بخشی از مصالح ساختمانی مورد نیاز سیل زدگان از جمله سیمان و میلگرد به مردم سیل زده این منطقه است .

او بیان کرد: طی دوماه گذشته و با رایزنی های متعدد سیمان مورد نیاز سیل زدگان بیرم که همواره یکی از دغدغه های جدی آنها برای شتاب بخشی در ساخت مسکن آنها بود نیز تامین شد.

فرماندار لارستان گفت: تاکنون و در همین مدت یک ماه گذشته به هر خانوار واجد شرایط و سیل زده در شهر بیرم ۱۶۰ پاکت سیمان تحویل داده شده است.

وی بیان کرد: همچنین تاکنون بیش از ۲۱۰ واحد مسکونی سیل زدگان در شهر بیرم تا مرحله دیوارچینی و افزون بر ۱۰۰ خانه هم تا سقف پیش رفته است.

دهقان یادآور شد: هم اینک ۴۱۵ واحد مسکونی اعم از شهری روستایی برای سیل زدگان در حال ساخت و بازسازی است و همچنین تاکنون ۲۰ نفر از متقاضیان و سیل زدگان تمامی وام مسکونی خود و نیز پایان کار دریافت کرده اند.

وی گفت: خرید اجناس و وسایل مورد نیاز به میزان ۹۵ میلیارد ریال از سوی ستاد اجرایی امام ره و همچنین کمیته امداد از دیگر اقدام ها و خدمات انجام شده به سیل زدگان بیرم از دیماه سال گذشته بوده که سهم کمیته امداد در این راستا ۴۳ میلیارد ریال است.

بارش های سیل آسای اخیر در روزهای ۱۲ و ۱۳ دیماه ۱۴۰۰ به یک هزار و ۳۸۳ واحد مسکونی شهری و روستایی در جنوب این استان خسارت زد که ۸۳۶ واحد مسکونی از این تعداد تخریبی و نیازمند بازسازی هستند و ۵۴۷ مورد تعمیری است.

سیل همچنین رقمی افزون بر۵۱۰ میلیارد ریال به زیرساخت ها اعم از پل و ابنیه ها و دیوارهای حایل و زیرسازی و آسفالت روستاها در جنوب فارس خسارت وارد کرده است.

۲۸۰ میلیارد ریال از این میزان خسارت در شهرستان لارستان و ۲۳۰ میلیارد ریال نیز مربوط به شهرستان لامرد است.

سیل روزهای ۱۲ و ۱۳ دیماه سال ۱۴۰۰ افزون بر هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به زیرساخت ها و بخش های مختلف امور زیربنایی از جمله در حوزه راه و کشاورزی در شهرهای جنوبی فارس خسارت زد و موجب کشته شدن پنج نفر در این مناطق شد.

اطلاع رسانی گسترده از خدمات نظام اولویت مدیران در هفته امسال دولت باشد

بنا بر گزارش دیگری، فرماندار ویژه لارستان تاکید کرد که اطلاع رسانی گسترده از خدمات انجام شده و ضروروت پیوست رسانه ای در برنامه های گرامیداشت هفته دولت امسال به طور جدی در دستور کار مدیران دستگاه های مختلف اجرایی باشد.

داریوش دهقان در نشست هماهنگی گرامیداشت هفته دولت ۱۴۰۱ در این شهرستان اظهار داشت: یکی از حربه های دشمن و رسانه های غرب ایجاد شکاف بین مردم و مسئولان و پمپاژ خبرهای مایوس کننده برای تقویت حس نا امیدی در جامعه و به ویژه نسل امروز است .

وی تصریح کرد: این در حالی است که نظام و دولتمردان سیزدهم امروز برغم همه مشکلات و محدودیت های منابع و بحران های رخ داده حوادث طبیعی با مدیریت و تلاش های دلسوزانه به دنبال رفع چالش ها و رضایتمندی و آرامش در سطح جامعه و مردم هستند

وی بیان کرد: امروزه باید با نگاه و رویکردی مدبرانه و با ظرافت خدمات انجام شده دولت و نظام به مردم در مناطق مختلف برجسته و بتوان با اطلاع رسانی گسترده و هوشمندانه دلگرمی و امید و نشاط در جامعه فراهم کرد.

او همچنین بیان کرد: حضور در مناطق محروم و روستاها و گفت وگوی مستقیم با مردم همواره از سیاست های راهبردی دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور است که این مهم هم باید به طور ویژه در دستور و اولویت برنامه های مدیران درهفته دولت امسال قرار گیرد.

دهقان همچنین بر تشکیل کارگروه های ویژه و تیم های کاری مختلف از مدیران و با هماهنگی معاونت های فرمانداری لارستان برای حضور در مناطق محروم و روستاها اشاره کرد و گفت: این گروه ها موظفند با دیدار رودر رو با مردم مسایل و مشکلات آنها را احصا و بررسی کنند تا بتوان برنامه های عملیاتی و به فراخور مشکلات و چالش ها در سطح شهرستان و استان اتخاذ کرد.

وی یادآور شد: همچنین در هفته دولت امسال بیش از ده ها طرح عمرانی، زیربنایی و خدماتی در سراسر منطقه لارستان بزرگ آماده افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

فرماندار ویژه لارستان تاکید کرد: حوزه مسئولیت مدیران دستگاه های اجرایی معطوف به کل شهرستان است و سطح خدمات آنها نباید تنها به محدوده شهرها و برخی مناطق خاص باشد.

وی اضافه کرد: باید فاصله ها، شکاف ها و حفره هایی که بین مردم و مسئولان ایجاد شده است را کاهش دهیم و حضور مستمر و مداوم در بین مردم، و شهرها و روستاها، مساجد، حسینیه ها و پایگاه های مردمی را بیش پیش تقویت کنیم.

دهقان اظهار داشت: حضور در بین مردم و بازدید میدانی از روستاها و مناطق کم برخوردار که مورد تاکید شخص رئیس جمهور است باید به عنوان یک اولویت و برنامه مهم عملیاتی در دستور کار مدیران باشد و بدون شک سطح رضایتمدی مردم از دستگاه ها هم یکی از ملاک های ارزیابی مدیران محسوب می شود.

دوم تا هشت شهریور ماه به نام هفته دولت نامگذاری شده است؛ شهرستان لارستان به مرکزیت شهر لار و با جمعیتی حدود ۲۰۰ هزار نفر در فاصله ۳۸۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

برچسب ها: تسیهلات بانکی ، سیل ، بیرم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار