سخنگوی شورای شهر شیراز گفت: تا نیمه شهریور ماه شورا تلاش خواهد کرد که تکلیف شهردار را مشخص کند.
کد خبر: ۱۰۶۲۹۰۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰ 22 August 2022

تابناک فارس به نقل از تسنیم: شصت‌وهفتمین صحن علنی شورای شهر شیرازبا حضور اعضا و خبرنگاران برگزار شد و محمدرضا هاجری به عنوان عضو و سخنگوی شورا به ارائه یک نطق پرداخت‌.

وی پس از ارائه نطق خود در میان خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به سوالات خبرنگاران مبنی بر انتخاب شهردار شیراز گفت: تا نیمه شهریور ماه شورا تلاش خواهد کرد که تکلیف شهردار را مشخص کند.

هاجری با تاکید بر اینکه اجازه دخالت از خارج از شورا در معرفی شهردار جدید را داده نمی‌شود، افزود: بیش از 23 نفر برای تصدی شهرداری شیراز معرفی شده‌اند که طی روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری اسامی نهایی مشخص می‌شود‌.

عضو شورای شهر شیراز همچنین در نطق خود به مشکلات اهالی شهرک سعدی از عملکرد مدعیان موقوفه نصیر الملک شیراز اشاره کرد و گفت: موقوفه نصیر الملک کل سکونتگاه‌ها و مالکیت زمین‌های احیا شده اهالی را پس از صدها سال انکار کرده و مدعی شده شهرک سعدی متعلق به موقوفه است.

وی با بیان اینکه موقوفات شهرک سعدی نه تعیین حدود شده و این موقوفه، نه حدود و ثغوری را قبول دارد و نه حق و حقوقی را رعایت می‌کند افزود: به نام وقف، با ظلم و ستم تا جایی پیش رفته که شهرک سعدی به ویژه در بافت فرسوده و قدیمی‌اش هیچ سرمایه‌گذار و احیاگری حاضر به ورود نمی‌شود.

هاجری در ادامه افزود: پس از سیل سعدی، شرکت آب و فاضلاب به بیش از 150 منزل با ساخت بالای 50 سال اخطار داده که منازل مجوز دار شما، با آب، برق، گاز و تلفن جزء مسیل و تصرفی است و همزمان موقوفه نصیر الملک ادعا دارد زمین‌ها موقوفه است‌.

عضو شورای شهر شیراز با طرح این سوال که اگر زمین‌ها مسیل و رودخانه باشد انفال است و نمی‌تواند وقف باشد، خواهان بررسی حقوقی این موضوع شد و درخواست کرد متولیان به فریاد اهالی سعدی برسند.

در ادامه این جلسه دستورکارها بررسی شد که یکی از مهم‌ترین مصوبات شورا لایحه شهرداری شیراز، درخصوص اخذ مجوز واگذاری قرارداد پیاده‌سازی، نصب و راه‌اندازی، استقرار، آموزش، تهیه سخت افزار و پشتیبانی، نگهداری، تعمیرات و خدمات فروش شارژ و اعتبار پروژه کیف پول و بلیت افزار شهروندی بود.

بر این اساس مصوب شد که به شهرداری شیراز اجازه داده شود نسبت به واگذاری قرارداد "پیاده‌سازی، نصب و راه اندازی، استقرار، آموزش، تهیه سخت افزار و پشتیبانی، نگهداری، تعمیرات و خدمات فروش شارِژ و اعتبار پروژه کیف پول و بلیت افزار شهروندی" به شرکت راهبرد هوشمند شهر به مدت شش ماه اجرا و پنج سال پشتیبانی جمعاً 66 ماه، مطابق بند یک ماده 31
آئین نامه معاملات شهرداری تهران تسری یافته به سایر کلان شهرها و مراکز استانها از محل ردیف اعتباری 408301 از بودجه 1401 شهرداری شیراز اقدام کند‌‌.

 

مصوبه دیگر شورا طرح شروع عملیات اجرایی پروژه‌های بودجه 1401 بود که ضمن تصویب دوفوریت طرح مذکور با توجه به گذشت 5 ماه از سال 1401 و تعریف پروژه‌های عمرانی و غیر عمرانی شهرداری در بودجه سال 1401، شهرداری شیراز مکلف است که عملیات اجرایی حداقل 50 درصد از تعداد پروژه‌های فوق الذکر را ظرف مدت حداکثر 30 روز پس از ابلاغ این مصوبه شروع کند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار