استان فارس پارسال با افزایش ۱۴ درصدی و در ۵ ماهه امسال هم با ۱۱ درصد افزایش تصادفات در مقایسه با سالهای قبل بیشترین جان باختگان جاده ای در کشور را دارد.
کد خبر: ۱۰۶۵۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲ 04 September 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: رئیس پلیس راهور فراجا با حضور در نشست کمیسیون ایمنی راه‌ها که در استانداری فارس برگزار شد با بیان اینکه استان فارس به عنوان یکی از پرتردترین محور‌های کشور تنها در سال گذشته با افزایش ۱۴ درصدی تصادفات و در ۵ ماهه امسال هم با ۱۱ درصد افزایش تصادفات بیشترین جانباختگان را داشته و یکی از دغدغه‌های مسئولان کشوری را ساماندهی و بهبود شرایط راه و تردد مسیر‌های این استان بیان کرد و‌گفت: از سال ٩٥ تا ١٤٠٠ از کلان شهر شیراز بیشترین مصدوم، مجروح و کشته در کشور داشتیم که ١٧ درصد تصادفات منجر به قطع نخاع و معلولیت شده و آسیب‌های اجتماعی و روانی بسیاری را هم در پی داشته است.
سردار مؤمنی، گفت: خواسته ما این است که انسجام بین دستگاه‌ها صورت بگیرد و استاندار فارس به عنوان رئیس کمیسیون ایمنی و مسئول شورای راهبردی استان با هماهنگی دستگاه‌ها، با رفع معظل و مشکل راه‌های مواصلاتی فارس به کاهش تصادفات و مرگ و میر‌های ناشی از آن کمک دهند.
رئیس پلیس راهور فراجا در ادامه با اشاره به اینکه ٢٩٠ هزار کیلومتر راه در کشور وجود دارد و سالانه بیش از ١٧ هزار کشته در این راه‌ها داریم گفت: در حوزه کاهش تصادفات ٣٣ دستگاه نقش دارند که ٨ دستگاه نقش مستقیم در کاهش تصادفات دارند که اگر همه این دستگاه‌ها کارشان را درست انجام دهند و نقاط حادثه خیز را مشخص کنند و مشکل آن نقاط را برطرف کنند کار پیش می‌رود و کاهش تصادفات را شاهد خواهیم بود.

وی، گفت: بیشترین ساعات تصادفات از ساعت ١٢ تا ١٦ و ١٦ تا٢٠ است که باید گشت‌های جاده‌ای را در این ساعت‌ها متمرکز کنیم و همچنین با انجام آمایش سرزمینی محل‌های مناسب برای استقرار پلیس راه، اورژانس و هلال احمر در نظر گرفته شود چرا که ٥١ درصد کشته‌ها در صحنه هستند و مابقی حین انتقال در بیمارستانهاست که هر چه انتقال سریع‌تر صورت بگیرد کاهش جانباختگان را به دنبال خواهد داشت.
سردار مؤمنی، گفت؛ ٧ درصد تولید ناخالص ملی ما در تصادفات هزینه می‌شود و این تلفات و تصادفات هزینه سنگینی برایمان بوجود آورده است.
وی، همچنین گفت: ٥٤ درصد کشته‌ها در سنین ٢١ تا ٣٠ سالگی که سن کار است رخ می‌دهد و با یک پدیده جوانمرگی روبرو هستیم و همین اتفاق موجب شده به بحث تولید و اقتصاد هم ضربه وارد شود.
سردار مؤمنی با بیان اینکه ٦٠ درصد تصادفات در ٣٠ کیلومتری شهر‌ها اتفاق می‌افتد از مسئولان فارس خواست با تمرکز به سمت ٣٠ کیلومتری شهر‌ها و رفع عیوب و مشکلات به کاهش تصادفات کمک کنند.
همچنین وی، بر ایمن سازی راه‌های روستایی که تقریبا ٨ درصد جانباختگان تصادفات را به خود اختصاص داده اند هم تاکید کرد.
در ادامه استاندار فارس نیز با بیان اینکه ١٧٠ نقطه پرخطر و پر تصادف در استان فارس شناسایی شده است گفت: پس از کرونا و آغاز سفر‌ها به خصوص سفر‌های تابستانی ٣٠ درصد تردد‌ها نسبت به پارسال افزایش داشته و به دنبال آن هم شاهد افزایش ١١ درصدی تصادفات هستیم.
ایمانیه از مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط خواست در خصوص رفع مشکلات برق و روشنایی، نصب دوربین‌های کنترل سرعت و ساماندهی مسیر‌های مجتمع‌های بین راهی تلاش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار