رضایی گفت: ۵۰ درصد از اعتبار پروژه های ملی برای راه است و کمربند شرق نیز در اختیار وزارت راه است و کمربند جنوب هم به راهداری و شهرداری واگذار شد.
کد خبر: ۱۰۷۱۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰ 09 October 2022

تابناک فارس به نقل از ایلنا: علیرضا راستیار در سلسبه نشست های مدیران پاسخگو با اشاره به اینکه در فارس بیش از ۳۴۵ هزار انواع پل وجود دارد ، عنوان کرد: بحث شناسنامه دار کردن پل ها در سامانه بی ام اس اجرا می شود و در استان فارس که رتبه اول کشوری ابنیه ها دارد اجرایی شده است.

وی افزود: در ۵۲ راهدارخانه سطح استان از ابتدای آذرماه مستقر می شویم که باز نگه داشتن محورهای مواصلاتی به ویژه در مواقع برف و یخ بندان عمل کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس با اشاره به نرخ تورم و افزایش قیمت هایی که در حوزه عمرانی وجود دارد، بیان کرد: در این خصوص برنامه ریزی عقد قراردادها را انجام دادیم تا هزینه پروژه ها کمتر شود و در ۵ ماه اول امسال ۹۰۰ میلیارد تومان در حوزه های مختلف قرارداد بستیم.

راستیار بیان کرد: تجهیزات حوزه روشنایی که نیاز بود خرید را انجام دادیم و با تجهیزات و ماشین آلاتی که داریم این تجهیزات نصب شد.


وجود ۱۲ هزار کیلومتر راه روستایی در فارس

وی با اشاره به اینکه در راه روستایی فارس نزدیک به ۱۲ هزار کیلومتر راه روستایی داریم که در این مبحث ۵۰ درصد آسفالت است، عنوان کرد: ۱۵۶ روستای با ۶۰۴ طول راه روستای بالای ۲۰ خانوار داریم که تعهد داریم نسیت به احداث راه های آنها اقدام کنیم.

راستیار افزود: طی سه سال آتی این ۱۵۶ روستا را اتمام می شود و تمام روستای بالای ۲۰ خانوار فارس دارای راه آسفالته می شوند.

وی با اشاره به طرح صد صد در حوزه راه های روستایی گفت: براساس این طرح ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی در ۱۰۰ روز اجرا می شود که این طرح ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و استاندار دستور فاز دوم این طرح را داده است.


۱۷۶ دوربین فعال ثبت تخلفات در فارس وجود دارد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس گفت: در حوزه مرکز مدیریت راه های استان ۱۷۶ دوربین فعال ثبت تخلفات داریم که نوسازی این دوربین ها در سال گذشته در سه محور شیراز-اصفهان، شیراز -سپیدان و شیراز -سروستان است به این نحو که بتوانیم هم کیفیت و هم دقت دوربین ها افزایش پیدا کند.

راستیار با اشاره به اینکه از این تعداد دوربین ۵۷ دستگاه در این سه محور است ، یادآور شد: دوربین های قدیمی در اختیار راهداری قرار گرفت تا آن را به دیگر محورهای استان انتقال دهیم و ۹ دستگاه دوربین هم در محور شیراز خرامه وارد چرخه کنترل ناوگان می شود.

وی با بیان اینکه در حوزه مرکز مدیریت راه ها پاسخگویی ۲۴ در مرکز مدیریت راه ها و سامانه ۱۴۱ است، عنوان کرد: ۲۰ دوربین نظارت و پایش تصویری که در گردنه و گلوگاه با رویکرد طرح های زمستانه فعال است و شهریور ۱۴۰۲ نیز این دوربین ها را به ۲ برابر افزایش می دهیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس با بیان اینکه در حوزه راهداری تمامی امکانات و تجهیزات در اختیار ما است اما در حوزه حمل و نقل حاکمیت دست ما اما اجرایی شدن آن در بخش خصوصی است، عنوان کرد: در فارس با ۳۵ هزار ناوگان حمل ونقل عمومی بار ، ۶۰ هزار راننده،۲۶۵ شرکت حمل و نقلی در حوزه حمل و نقل کالا رتبه اول را داریم.

راستیار افزود: در ۶ ماهه امسال یک میلیون و ۱۸۲ هزار و ۶۰۰ بارنامه صادر شده است و ۱۵ میلیون و ۲۸۹ هزار تن کالا جابجا شده است‌

وی گفت: در حوزه حمل و نقل کالا از سال ۹۸ تا اردیبهشت ۱۴۰۱ صدور مجوز شرکت های حمل و نقل محدود شده بود اما دستورالعمل جدیدی صادر شد و درحال حاضر این قابلیت وجود دارد که شرکت ها ایجاد و اشتغالزایی ایجاد شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس در خصوص تعیین تکلیف کمربندی شیراز گفت: طبق دستور استاندار ۳ قطعه از آن در اختیار راهداری است که از پل شهید اسکندری تا جوادیه، دراک و سلطان آباد تا پل فسا است و جز وظایف ما است.

راستیار افزود: به صورت موردی پل شهید اسکندری تا جوادیه تعریض ۱۱ پل را انجام دادیم و در بازه زمانی آینده به ۳ خط عبور ارتقا و ایمنی را افزایش دهیم.

راستیار گفت: در ۶ ماه امسال ۱۵ هزار سفر با جابجایی بیش از ۵ میلیون و ۶۵۰ هزار مسافر انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد که میانگین سنی ناوگان‌حمل و نقل استان در بخش کالا ۱۷ سال، اتوبوس ۱۴ سال، مینی بوس ۲۳ و سواری ۱۳ سال است.


۵۰ درصد از اعتبار پروژه های ملی برای راه است

معاون هماهنگ کننده امور عمرانی استانداری فارس نیز در این نشست گفت: در بخش ریلی امسال راه آهن شیراز- بوشهر- عسلویه که یکی از شبکه های اصلی تاثیرگذار ریلی در کشور است و فارس را به شبکه اصلی حمل بار و مسافر ریلی متصل می کند تعیین تکلیف شد.

محمود رضایی کوچی ، عنوان کرد:پروژه راه آهن شیراز- بوشهر- عسلویه بحث های مالی دارد که جز ابر پروژه های کشوری است. وی گفت: و برای تکمیل آن ۱.۲ میلیارد دلار نیاز است که معادل چندین سال بودجه استان فارس است و فراخوان پیمانکار قطعات ۹ و ۱۰ انجام و مقرر است ظرف مدت ۳ سال انجام شود.

رضایی گفت: ۵۰ درصد از اعتبار پروژه های ملی برای راه است و کمربند شرق نیز در اختیار وزارت راه است و کمربند جنوب هم به راهداری و شهرداری واگذار شد.

وی با اشاره به اینکه در جغرافیای استان ۱۸ هزار کیلومتر در حوزه حمل و نقل جاده ای داریم، بیان‌کرد: با همکاری همه دستگاه ها در بحث ایمنی راه ها در شیب نزولی نقاط حادثه خیز قرار داریم اما کما کان در نقطه مطلوب نیستیم.

برچسب ها: راهداری ، تخلفات ، جاده
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار