استاندار فارس گفت: عشایر قشر مولد و زحمتکش جامعه هستند و کشور وابسته به فعالیت های آنها است اما حقوقشان را به اندازه شایستگی و آنگونه که باید نتوانسته ایم ادا کنیم.اشتغال و مسکن دو اولویت اصلی عشایر و روستاییان است.
کد خبر: ۱۰۷۲۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۸ 17 October 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: محمد هادی ایمانیه در همایش روز روستا و عشایر در شیراز افزود: سیاست کلی نظام آنچه که منطبق با قانون اساسی، فرمایشان امام راحل (ره)، رهبر معظم انقلاب، اسناد بالا دستی و همچنین برگرفته از اعتقادات دینی ما است توجه به روستائیان و عشایر است.
وی ادامه داد: بر همی اساس، رویکردی که دولت سیزدهم و رئیس جمهور تحت نظارت رهبر معظم انقلاب و بر اساس دستورات ایشان دارد توجه به روستاها و عشایر است و دوران توجه جدی تر به این اقشار زحمت کش فرا رسیده است.
او اظهار داشت: البته توجه کردن و ارائه خدمات به روستائیان و عشایر با شعار محقق نمی شود بلکه باید در عمل ثابت کنیم که به آنها توجه کرده ایم.
وی گفت: باید یک توجه برنامه ریزی شده به روستائیان و عشایر استان داشته باشیم و بر همین اساس مقرر شد که روستاهای استان به ۱۰ قسمت تقسیم شود و از ابعادی که بیشترین نیاز روستائیان است مورد توجه قرار گیرند.
استاندار فارس، اشتغال و مسکن را دو اولویت اصلی مورد نیاز روستائیان و عشایر دانست و بیان کرد: اگر حتی بتوانیم آب، برق و گاز روستاها را تامین کنیم و برای آنها راه بسازیم اما در ایجاد اشتغال و مسکن موفق نباشیم نمی توانیم روستائیان را تشویق به ماندن در روستاها کنیم و آنها قطعا دست به مهاجرت خواهند زد.
ایمانیه افزود: در بحث اشتغال با توجه به خشکسالی سال های اخیر باید در کنار کشاورزی و دامداری به ایجاد شغل های دیگری همچون صنایع دستی در روستاها نیز توجه کنیم تا اگر خشکسالی تداوم داشت روستائیان بتواند امرا معاش آبرومندانه ای داشته باشند.
وی اظهار داشت: اگر از یک سو روستائیان را تشویق به ماندن در روستا، ازدواج و فرزندآوری کنیم باید در مقابل در فراهم کردن شرایط و تامین زمین برای ساخت مسکن آنها نیز بکوشیم.
استاندار فارس افزود: امیدواریم که در لایجه بودجه سال ۱۴۰۲ به شکل ظریفی بحث اختصاص زمین در روستاها به روستائیان برای ساخت مسکن حل و فصل شود.
ایمانیه، همچنین از دستگاه های اجرایی استان خواست که با ایجاد واحدها و بخش هایی ویژه روستاها و عشایر، مباحث مرتبط با آنها را در تمامی بخش ها به شکل ویژه دنبال کنند و همچنین در ترتیبی اتخاذ کنند که در بودجه سالانه سهم روستاها و عشایر از اعتبارات استان نیز مشخص شود.
در این مراسم از تعدادی از بخشداران استان تقدیر شد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار