مصطفی مشفقیان، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز اظهارکرد :همچنین معرفی گردشگری شیراز می‌تواند به صنعت گردشگری و اشتغالزایی پایدار رونق بخشد و به این دلیل می‌کوشیم تا در راستای معرفی آثار گامی مؤثر برداشته شود.
کد خبر: ۱۰۷۲۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰ 18 October 2022

تابناک فارس  به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، مصطفی مشفقیان، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز امروز، ۲۶ مهرماه گفت: طی یک سال گذشته در ۵۲۷ تور گردشگری، ۸۴ و ۳۲۰ هزارنفر ساعت از تورهای گردشگری تخصصی این سازمان بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری می‌تواند جامعه را پویا کرده است و در تبادل فرهنگی و ارزش افزوده اقتصادی نقش مهمی ایفا کند، افزود: تعداد ۲۱۰۸۰ نفر از شهروندان مناطق کم برخوردار، مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج، سربازان، خانواده شهدا و ایثارگران، دانش‌آموزان، میهمانان نوروزی از سراسر کشور و طلاب از این تورها که در مناسبت‌های مختلف برگزار شد، شرکت کردند.

مشفقیان با تصریح اینکه باید با نگاه تخصصی و پشتوانه علمی به این موضوع نگریست تا بتوان حق مطلب را نسبت به جایگاه و منزلت شیراز ادا کرد، گفت: تورهای تخصصی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز در بیش از ۱۰ عنوان ویژه سلایق و سنین مختلف برگزار شد.

معاون فرهنگی شهرداری شیراز اظهار کرد: تور تاریخی فرهنگی، معرفی مشاهیر شیراز، پروژه‌های عمرانی شهرداری شیراز، تورهای مناسبتی، تورهای انقلاب، تورهای ویژه محرم، تور باغات، تورهای ادبی، زیارتی و شهروندی بخشی از محورهای به اجرا در آمده است.

وی اضافه کرد: در این تور‌ها شهروندان از کلیه مراکز گردشگری، تاریخی، فرهنگی و زیارتی شهر، اماکن کمتر شناخته شده و مهجور تاریخی فرهنگی شیراز، مسیرهای گردشگری انقلاب، بافت‌گردی، مسیر گردشگری ادبی، باغات شیراز، بقاع متبرکه و... بازدید کردند.

مشفقیان، فراهم کردن فرصت برای استفاده شهروندان مناطق کم برخوردار و حاشیه‌نشین شهر جهت استفاده از ظرفیت‌های گردشگری این کلان شهر، معرفی ظرفیت‌های گردشگری، فرهنگی، تاریخی و مذهبی شهر به عموم شهروندان، کمک به ارتقای نشاط اجتماعی در بین شهروندان، توسعه فرهنگ گردشگری شهری و زیارت را از اهداف راه‌اندازی این تورها برشمرد.

معاون شهردار شیراز با بیان اینکه تورهای تخصصی به طور مستمر توسط این سازمان در حال انجام است، افزود: با توجه به جایگاه شهر کهن شیراز به عنوان یکی از بزرگترین شهرهای فرهنگی و مذهبی ایران و همچنین جایگاه والای آن در نظر دوستداران زبان و ادب پارسی، به‌واسطه وجود حافظ و سعدی، توجه به مؤلفه‌های آن در توسعه گردشگری شهر حایز اهمیت است.

وی اظهار کرد: همچنین معرفی گردشگری شیراز می‌تواند به صنعت گردشگری و اشتغالزایی پایدار رونق بخشد و به این دلیل می‌کوشیم تا در راستای معرفی آثار گامی مؤثر برداشته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار