یک گروه حقوق بشر امروز چهارشنبه هشدار داد که حدود یک میلیارد کودک به دلیل آسیب های ناشی از تغییرات آب و هوایی در خطر بسیار بالا هستند.
کد خبر: ۱۰۷۳۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۹ 21 October 2022
 
 

یک گروه حقوق بشر امروز چهارشنبه هشدار داد که حدود یک میلیارد کودک به دلیل آسیب های ناشی از تغییرات آب و هوایی در خطر بسیار بالا هستند.

به گزارش تابناک همدان، شاخص حقوق کودکان، بر اساس ارقام ارائه شده توسط آژانس های سازمان ملل متحد، نشان می دهد که بیش از یک سوم کودکان جهان، حدود 820 میلیون نفر، در حال حاضر در معرض امواج گرما هستند.

به گفته سازمان غیردولتی و هلندی KidsRights، کمبود آب بر 920 میلیون کودک در سراسر جهان تأثیر گذاشته است، در حالی که بیماری هایی مانند مالاریا و دانگ حدود 600 میلیون کودک یا از هر چهار کودک یک نفر را تحت تأثیر قرار داده است.

«شاخص حقوق کودکان» اولین و تنها رتبه‌بندی است که نحوه رعایت سالانه حقوق کودکان را اندازه‌گیری می‌کند. این رتبه بندی ایسلند، سوئد و فنلاند را به عنوان بهترین‌ها برای حقوق کودکان و سیرالئون، افغانستان و چاد را از بین ۱۸۵ کشور بدترین رتبه‌بندی می‌کند.

این گزارش افزود که همه گیری کووید-19 تأثیر شدیدی بر کودکانی گذاشت که به دلیل اختلالات و بسته شدن کلینیک ها قادر به دریافت غذا یا دارو نبودند و این بیماری در نهایت منجر به مرگ حدود 286000 نفر زیر پنج سال شد.

به گفته شاخص حقوق کودکان که همراه با دانشگاه اراسموس روتردام تهیه شده است، برای اولین بار در دو دهه، تعداد کودکان کار به 160 میلیون نفر افزایش یافته است که نشان دهنده افزایش 8.4 میلیونی در چهار سال گذشته است.

منبع: شفقنا به نقل از فرانس24

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار