رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از تولید نان کامل در 16 نانوایی در شهرستان شیراز خبر داد و گفت: جلوگیری از 11 سرطان، سکته های قلبی و مغزی، دیابت به خصوص نوع دو، چاقی و مرگ و میرهای ناشی از نارسایی های کلیه از فواید بی شمار این نان است.
کد خبر: ۱۰۷۹۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰ 27 November 2022

تابناک فارس به نقل از ایانا: مجتبی دهقان پور در حاشیه دهمین شورای آرد و نان استان فارس که به ریاست استاندار برگزار شد با بیان اینکه در فرآیند تولید آردِ کامل، سبوس گیری کمتری نسبت به سایر آردها صورت می گیرد، تصریح کرد: در تهیه این نوع نان ها، مدت زمان تخمیر و پخت نان طولانی تر و در نتیجه کیفیت نان مطلوب تر است.

تولید نان برای بیماران سلیاکی بر اساس رهنمودهای استاندار از دیگر مواردی بود که رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به آن پرداخت و افزود: این بیماران باید از نان فاقد گلوتن استفاده کنند و به طور مشخص در تهیه نان برای این افراد از آرد ذرت و آرد برنج استفاده می شود.

به گفته وی؛ با کمک چند نفر از خیرین یک نانوایی در شهرک صدرا مشغول به پخت نان ویژه بیماران سلیاکی است که در این جلسه مقرر شد در یکی از نقاط پر رفت و آمد شهر، مرکز عرضه ایی به توزیع این نان اختصاص داده شود و یک ساز و کارهایی از طریق همکاری با دانشگاه علوم پزشکی تعریف شود که این نان به دست مصرف کنندگان واقعی برسد.

دهقان پور؛ با اشاره به اینکه حدود 800 نفر بیمار سلیاکی در استان فارس شناسایی شده است، اظهار کرد: به منظور ساماندهی بهتر تخصیص نان باید کارت هوشمند یا بن سهمیه ماهیانه برای بیماران سلیاکی در نظر گرفته شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه از دیگر مباحث مطرح شده در شورای آرد و نان، مدیریت توزیع آرد بود، گفت: به منظور جلوگیری از سوءاستفاده احتمالی، سرانه آرد بر اساس بانک اطلاعاتی از جامعه هدف توزیع می شود که به ازای هر نفر از جامعه عشایر در ماه 12 کیلوگرم آرد و هر نفر از روستاییان تا 8کیلوگرم آرد تخصیص داده می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار