مدیر پژوهشی دانشگاه شیراز با یادآوری اینکه هفته پژوهش بهانه‌ای برای بیان دستاوردهای دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی و فرصتی برای تعامل بیشتر دانشگاه و جامعه است، برنامه‌های این هفته در فارس را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۰۸۱۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹ 10 December 2022

تابناک فارس به نقل از ایسنا: محمدحسین شیخی شنبه ١٩ آذر در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: رویکرد دانشگاه شیراز، هدایت بخشی از ظرفیت پژوهشی این دانشگاه به پژوهش‌های کاربردی و نیازهای جامعه با حفظ فعالیت‌ها در مرزهای دانش است.

مدیر پژوهشی دانشگاه شیراز ادامه داد: برای رسیدن به این هدف، ساز و کارهایی پیش‌بینی شده که از جمله آنها هدایت رساله‌ها و پایان نامه‌های کاربردی برای حل مشکلات جامعه و تبدیل بخشی از پژوهش‌ها به فناوری و نهایتا ثروت است.

شیخی اضافه کرد: نیاز داریم به اساتید و دانشجویانی که کارآفرین باشند و فارغ التحصیلانی که خود اکوسیستم کار افرینی راه بیندازند.به همین دلیل روی مباحث شرکت‌های دانش بنیان تمرکز کرده‌ایم.

او با بیان اینکه امسال برای توسعه فعالیت‌های پژوهشی تقاضا محور از قانون ظرفیت جهش تولید امسال استفاده خواهیم کرد، گفت: در راستای حرکت به سمت نیازهای جامعه، کارگروههای ویژه‌ای در دانشگاه شیراز ایجاد کرده‌ایم.

مدیر پژوهشی دانشگاه شیراز خاطرنشان کرد: برای انجام فعالیت‌های بین بخشی کارگروه‌های تخصصی ایجاد شده که کارگروه انرژی، آب و خشکسالی، فناوری، آی تی، هوش مصنوعی، آسیب‌های اجتماعی، تعلیم و تربیت وحکمرانی ایرانی اسلامی از جمله آنهاست.

شیخی با اشاره به دستاوردهای دانشگاه شیراز در سطح بین‌المللی، گفت: هر ساله دانشمندان جهان در موسسه‌ای آی‌اس‌آی، ارزیابی می‌شوند که امسال ٤١ عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز در فهرست پر استنادترین اساتید ٢ درصد جهان بودند. همچنین ١٤ عضو هیئت علمی دانشگاه در زمره ١ درصد پر استنادترین اساتید جهان هستند. از طرفی دانشگاه شیراز در نظام رتبه بندی شانگهای ٢٠٢٢ در شش موضوع، رتبه کسب کرده است.

مدیر پژوهشی دانشگاه شیراز همچنین به تشریح ویژه برنامه‌های هفته پژوهش پرداخت و گفت: نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان با حضور دستگاههای اجرایی، شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاههای فارس در محل مجتمع فرهنگی و رفاهی دانشگاه شیراز روز دوشنبه ٢١ آذرماه ساعت ١٠ صبح به مدت سه روز برپا می‌شود.

شیخی همچنین با یادآوری اینکه روز سه‌شنبه ٢٢ آذر نشست معرفی عارضه‌ها و نیازهای فناورانه دستگاه‌های اجرایی فارس برای نخستین بار برگزار می‌شود، اضافه کرد: روز چهارشنبه ٢٣ آذر، آئین قدردانی و تجلیل از پژوهشگران برتر استانی را برگزار خواهیم کرد.

مدیر پژوهشی دانشگاه شیراز خاطرنشان کرد: امسال دانشکده‌ها را مکلف کرده‌ایم که با صنایع و دستگاه‌های اجرایی فارس به طور اختصاصی، نشست‌های چند جانبه و سمینارهای علمی و پژوهشی با هدف ارتباط دانشگاه و صنعت برگزار کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار