معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس اضافه کرد: در ماه‌های اخیر دشمنان جنگ ترکیبی راه انداخته‌اند؛ فشارهای بسیار شدیدی وارد می‌کنند و تلاش دارند تا ما را از راه عظیمی که در پیش گرفتیم بازدارند و ما را مغلوب کنند، چراکه متوجه شدند این کشور می‌تواند در زمینه‌های علمی و پژوهشی حرف برای گفتن داشته باشد.
کد خبر: ۱۰۸۱۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹ 13 December 2022

تابناک فارس به نقل از برنا: عبدالعلی کریمی در آیین گشایش نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی فارس، بیان کرد: هفته پژوهش و فناوری نمادی است برای اینکه دستاوردهای پژوهشی در معرض دید عموم مردم گذاشته شود و تلاش‌ها و زحمات یک ساله در این عرصه مورد تقدیر قرار بگیرد.
او ادامه داد: در دنیای زورمدار امروز، ما باید خودمان به فکر خودمان باشیم؛ دشمنان همه امکانات خود را بسیج کرده‌اند و درصدد هستند که توان، قدرت و صلابت این مملکت را به زانو درآورند.
کریمی اضافه کرد: در ماه‌های اخیر دشمنان جنگ ترکیبی راه انداخته‌اند؛ فشارهای بسیار شدیدی وارد می‌کنند و تلاش دارند تا ما را از راه عظیمی که در پیش گرفتیم بازدارند و ما را مغلوب کنند، چراکه متوجه شدند این کشور می‌تواند در زمینه‌های علمی و پژوهشی حرف برای گفتن داشته باشد.
او با بیان اینکه همه دشمنان بسیج شده‌اند که جلوی پیشرفت کشور را بگیرند، گفت: با همه تحریم‌ها و محدودیت‌هایی که دشمنان ایجاد می‌کنند اما کشور همچنان مسیر پیشرفت خود را ادامه می‌دهد و بر موفقیت‌های خود می‌افزاید.
کریمی عنوان کرد: در کارگروه پژوهش در یک سال گذشته با دید بسیار خوب استاندار فارس که خودشان چهره علمی و فرهیخته استان و از دانشگاهیان هستند؛ تحولی ایجاد شد؛ این تحول که به نوعی سنت‌شکنی از گذشته بود این بود که کارگروه را عملیاتی کردند و پنج کمیته مهم زبرگروه این کمیته اصلی تشکیل شد تا موضوعات مهم و اساسی استان را بررسی کنند.
او به معرفی این پنج کمیته پرداخت و گفت: کمیته‌های تشکیل شده در این کارگروه کمیته «آب و محیط‌زیست»، «انرژی»، «تولید، اشتغال و سرمایه‌گذاری» و « آسیب‌های اجتماعی» و «نظام سلامت» هستند که در طول یک سال گذشته به صورت منظم جلساتی را با حضور متخصصان این حوزه و مجریان نهادهای مربوطه تشکیل دادند.
کریمی همچنین با بیان اینکه اعتبارات پژوهشی استانی برای امور پژوهشی؛ اصلا پاسخگو نیست، گفت: پیگیری‌های لازم انجام شده تا از اعتبارات پژوهشی ملی هم به کمک این اعتبارات استانی بیاید تا امور پژوهشی با عزم حدی‌تری انجام شود.
او اظهار کرد: از همه نهادها درخواست داریم تا با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی تعامل بیشتر و بهتری داشته باشند.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس با بیان اینکه این استان از ظرفیت بالایی در حوزه پژوهش و فناوری برخوردار است، گفت: شرایطی بهتر از شرایط کنونی استان برای پیشبرد امور پژوهشی وجود ندارد و امیدواریم که شاهد نتایج خوب و ملموسی از تحقیقات و پژوهش‌هایی که انجام می‌شود باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار