فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان همدان از تخریب و قلع و قمع ۴۳ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی مرغوب کشاورزی استان در هفته گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۲۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰ 17 December 2022

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان همدان از تخریب و قلع و قمع ۴۳ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی مرغوب کشاورزی استان در هفته گذشته خبر داد.

به گزارش تابناک همدان، سرهنگ جعفری جوزانی با بیان این مطلب اظهار داشت: با ساخت هر هکتار از اراضی مرغوب کشاورزی امنیت غذایی ۲۰ نفر به خطر می‌افتد لذا یکی از اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان جلوگیری از این تغییر کاربری هاست.

وی افزود: در همین راستا برنامه‌های آموزشی و ترویجی و اگاهی رساندن به هم استانی‌های عزیزمان به روش‌های مختلف ازجمله چاپ بنر، تراکت، دیوار نویسی، تهیه برنامه‌های تلوزیونی و رادیویی و ... انجام شده است.

سرهنگ جعفری بیان کرد: مشارکت و نظارت ‏عمومی مردم بهترین ‏و ‏موثرترین راه برای ‏حفاظت از اراضی ارزشمند زراعی و باغی است.

این مقام مسئول تصریح کرد: هم استان‌های آگاه و دلسوز بطور متوسط بیش از ۹۹ مورد از این ساخت و ساز‌ها را از طریق سامانه ۱۳۱ و حدود ۱۶-تا ۲۰ مورد را بصورت حضوری هر ماه اطلاع رسانی می‌کنند.

جعفری جوزانی بیان کرد: بیش از ۱۹۰ مورد هم از طریق گشت امور اراضی شناسایی می‌شود. بطور متوسط در ماه ۹ هزار و ۵۰۰ کیلو متر همکاران ما در امور اراضی استان برای شناسایی طی می‌کنند.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی سازمان گفت: در هفته‌ای که گذشت ۴۳ مورد قلع و قمع و انجام تبصره ۲ ماده ۱۰ انجام شده است که ۱۳ مورد در بخش صالح اباد شهرستان بهار به مساحتی بالغ بر ۲۶۳۷ متر مربع به ارزش ۲ میلیارد تومان -۲۴ مورد در روستای توچغاز در شهرستان ملایر به مساحتی بالغ بر ۶ هزار و ۲۰۰ متر مربع به ارزش ۷۰ میلیارد تومان و ۶ مورد در روستای ایوک شهرستان همدان به مساحتی بالغ بر ۸۵۷ متر مربع به ارزش ۵ میلیارد تومان انجام شد.

او گفت: قلع و قمع‌ها شامل بنا، دیوارکشی، استخر و سکو، فنس کشی و ... بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار