معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: هفته دولت امسال نخستین نمونه از نسل جدید گلخانه‌ها در زمینی به مساحت ۵۲ هکتار در ملایر کلنگ‌زنی شد و عملیات اجرایی آن در دست اجرا است
کد خبر: ۱۰۸۳۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲ 23 December 2022

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: هفته دولت امسال نخستین نمونه از نسل جدید گلخانه‌ها در زمینی به مساحت ۵۲ هکتار در ملایر کلنگ‌زنی شد و عملیات اجرایی آن در دست اجرا است.

به گزارش تابناک همدان،  "سلمان اسماعیلی" روز جمعه در بازدید از شهرک گلخانه‌ای حرم‌آباد ملایر اظهار داشت: با اجرای این شهرک که سالانه قادر به تولید ۱۴ هزار تُن محصول است، به عنوان الگویی برتر و بی‌نظیر در کشور مطرح خواهد شد.

وی درباره شهرک حرم‌آباد افزود: شهرک گلخانه‌ای حرم‌آباد ملایر سالانه قادر به تولید ۹۰۰ تُن محصولات گلخانه‌ای است که ظرفیت بالایی برای افزایش تولیدات دارد.

اسماعیلی بیان کرد: در حال حاضر ۱۵ واحد در این شهرک مستقر است و تولیدات خوبی در زمینه گوجه‌فرنگی و فلفل‌دلمه‌ای دارد.

وی یادآور شد: شهرک گلخانه‌ای حرم‌آباد یکی از قدیمی‌ترین گلخانه‌های استان همدان است و تولیدات آن به کشورهای همسایه صادر می‌شود.

شهرک گلخانه‌ای ۵۲ هکتاری ملایر در دست اجرا است

فرماندار ویژه ملایر توسعه کشت‌های گلخانه‌ای را یکی از سیاست‌های مهم دولت برشمرد و بیان کرد: در این راستا تلاش می‌کنیم با اجرای شهرک‌های گلخانه‌ای، این شهرستان به قطب تولید محصولات گلخانه‌ای تبدیل شود.

اسماعیلی ادامه داد: برخی از واحدهای مستقر در شهرک گلخانه‌ای حرم‌آباد دارای مشکلاتی قدیمی هستند که تلاش می‌کنیم با مصوباتی که در جلسات مختلف اتخاد شده، این مشکلات رفع و شاهد پیشرفت این شهرک باشیم.

وی افزایش بهره‌وری، توسعه و مدرن‌سازی گلخانه‌ها را یکی از اولویت‌های مهم برشمرد و گفت: امروز صنعت گلخانه جزء صنایع دانش‌بنیان و راهبردی کشور محسوب می‌شود و در شرایط اقلیمی ایران راهی جز ایجاد گلخانه‌های مدرن نداریم.

شهرک گلخانه‌ای ۵۲ هکتاری ملایر در دست اجرا است

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی در حوزه گلخانه‌های کشور در جریان است، افزود: در لایحه بودجه ۱۴۰۱ و ابلاغیه اخیر وزیر جهاد کشاورزی، مقرر شد صادرات محصولات جالیزی با تعرفه مشخص انجام شود.

حجت الاسلام "احد آزادیخواه" بیان کرد: به منظور تشویق فعالان و دانش‌آموختگان این عرصه برای توسعه کشت‌های گلخانه‌ای، محصولات گلخانه‌ای از تعرفه‌های صادراتی معاف شدند که مشوق بزرگی برای گلخانه‌داران کشور است.

وی ادامه داد: در این شهرستان نیز با حمایت استاندار همدان و فرماندار ملایر و دیگر مسئولان، علاوه بر شهرک ۱۰ هکتاری حرم‌آباد، پروژه ۵۲ هکتاری شهرک گلخانه‌ای به سرمایه‌گذار پیمان‌سپاری شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: با اجرای این شهرک معدل شهرستان ملایر در کشت محصولات گلخانه‌ای ارتقای چشمگیری خواهد یافت.

به گزارش ایرنا؛ در بازدید مسئولان ملایر از شهرک گلخانه‌ای حرم‌آباد مشکلاتی همچون سند مالکیت برخی واحدها و دیگر مشکلات آنها مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت/ ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار