مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان فارس افزود: در سطح استان فارس ٢٠ هزار ازدواج در استان فارس طی هشت ماهه اول امسال به ثبت رسیده و در این بازه زمانی نیز ٧٣٧٢ فقره طلاق صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ٩ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۱۰۸۴۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳ 28 December 2022

تابناک فارس به نقل از مهر: سید مهدی هاشمی صبح چهارشنبه در نشستی خبری بیان کرد: یکی از سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در برنامه ششم توسعه موضوع ثبت اسناد رسمی است از این رو دفاتر اسناد رسمی بیش از یک میلیون خدمت را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: ثبت رسمی فعالیت‌ها نقش ویژه ای در تحکیم روابط اقتصادی میان افراد داشته و عاملی برای ساماندهی فعالیت‌های قضائی نیز بوده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: دفاتر اسناد رسمی در دوران تحولی قوه قضائیه نیز نقش آفرین بوده و توانسته است در این بخش اثرگذار باشد.

هاشمی تاکید کرد: ٧۴٨ هزار خدمت ثبتی توسط دفاتر اسناد رسمی طی هشت ماه امسال به مردم ارائه شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ٢۶ درصد خدمت رسانی افزایش داشته است.

او ادامه داد: ٩٨ و ٨ دهم درصد از استعلام‌های صورت گرفته کمتر از ٢ روز پاسخ لازم را دریافت کرده‌اند این در حالی است که بیش از ١١۶ هزار استعلام توسط دفاتر اسناد رسمی نیز صادر شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان فارس افزود: کشاورزان هر میزان تصرفات داشته باشند باید در سامانه مربوط به این قانون ثبت نام کرده و براساس قانون جهاد کشاورزی نسبت به پاسخگویی برای رفع شبهه اقدام می‌کند تا بتوان نسبت به صدور سند اقدام کنند.

او ادامه داد: بیش از ١٧٣ هزار سند مالکیت روستایی در استان فارس صادر شده است و ۵٢ هزار دفتر اسناد رسمی اسکن شده تا امکان جعل سند از سو استفاده کنندگان گرفته شود.

به گفته هاشمی در سطح استان فارس ٢٠ هزار ازدواج در استان فارس طی هشت ماهه اول امسال به ثبت رسیده و در این بازه زمانی نیز ٧٣٧٢ فقره طلاق صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ٩ درصد افزایش داشته است.

هاشمی تاکید کرد: درآمد این اداره کل بیش از ٧٠ میلیارد تومان در سال گذشته بوده اما فقط یک میلیارد تومان از این درآمد به اداره کل ثبت اسناد و املاک فارس بازگشته است.

به گفته این مقام مسئول طی سال جاری ١٠ سر دفتر به علت تخلفاتی که داشته‌اند سلب مسئولیت موقت شده‌اند.

برچسب ها: طلاق ، ازدواج ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار