عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره اگر فکری به حال ناترازی گاز نکنیم بحران گاز سخت تر و پیچیده تر از آن چیزی است که امروز با آن دست به گریبان هستیم. با توجه به اینکه دومین دارنده گاز دنیا هستیم اگر با همین روند افزایش مصرف و عدم بهینه سازی تولید جلو برویم سال 1404 به عنوان واردکننده گاز شناخته می شویم که این برازنده کشور ما نیست.
کد خبر: ۱۰۸۴۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶ 29 December 2022

تابناک فارس به نقل از شبستان: حسین حسین زاده  با اشاره به بحث ناترازی گاز در کشور گفت: معادل دو میلیون شبکه نفت خام در کشور هدررفت انرژی داریم، عدم سرمایه گذاری در حوزه تولید گاز و عدم سرمایه گذاری در حوزه بهینه سازی مصرف سوخت طی سالیان گذشته باعث شده است که این وضعیت الان به وجود بیاید و این می طلبد که هم مجلس و هم دولت از ظرفیت نخبگان و شرکت های دانش بنیان بیشتر استفاده کنند تا این اتلاف انرژی بالایی که وجود دارد، متوقف شود و ما به سمت بهینه سازی برویم.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: معتقدیم که صرفه جویی توسط خانوار انجام می شود و حداقل این صرفه جویی در حوزه اقتصادی به حساب خانوار بر می گردد که آن خانوار بداند که اگر در پایان ماه صرفه جویی می کند، این صرفه جویی برایش مفید است و این برایش ملموس باشد.

 

وی ادامه داد: اگر فکری به حال ناترازی گاز نکنیم بحران گاز سخت تر و پیچیده تر از آن چیزی است که امروز با آن دست به گریبان هستیم. با توجه به اینکه دومین دارنده گاز دنیا هستیم اگر با همین روند افزایش مصرف و عدم بهینه سازی تولید جلو برویم سال 1404 به عنوان واردکننده گاز شناخته می شویم که این برازنده کشور ما نیست.

 

نماینده لارستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید از ظرفیت نخبگان شرکت های دانش بنیان و جهاد دانشگاهی استفاده کنیم. دولت و مجلس و مجموعه حاکمیت باید از این سرمایه ها حمایت کنند که ما بتوانیم مشکلات حوزه انرژی را حل کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار