نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی گفت: فشارافزایی گاز پارس جنوبی از واجبات است لذا باید سهم نفت را از بودجه به‌منظور سرمایه‌گذاری در این حوزه بیشتر کرد و صندوق توسعه ملی نیز پای کار بیاید.
کد خبر: ۱۰۸۳۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱ 22 December 2022

تابناک فارس به نقل از خانه ملت: حسین حسین زاده به راهکارهای کوتاه مدت و بلند مدت تامین گاز مورد نیاز کشور اشاره کرد و گفت: افزایش تولید و مصرف بهینه دو راهکاری است که در کوتاه مدت و بلند مدت می‌توان برای تامین گاز مورد نیاز مردم، نیروگاه‌ها و صنایع کوچک و بزرگ انجام داد، در واقع باید برای افزایش تولید سرمایه‌گذاری در میادین گسترش یابد و در میادینی که افت فشار صورت گرفته فشارافزایی کرد که این مهم نیز نیازمند سرمایه‌گذاری سنگین است.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حوزه بهینه‌سازی مصرف نیز باید کنترل‌ها هوشمندسازی شوند، ضمن آنکه با بهینه‌سازی بخاری‌ها و وسایل گرمایشی معادل یک فاز پارس جنوبی انرژی صرفه‌جویی خواهد شد، ضمن آنکه صنایع باید بتوانند گاز و برق مورد نیاز خود را تولید کنند.

حسین زاده با تاکید بر ضرورت انجام برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری بلندمدت در حوزه توسعه میادین نفت و گاز، گفت: فشارافزایی گاز پارس جنوبی از واجبات است لذا باید سهم نفت را از بودجه به‌منظور سرمایه‌گذاری در این حوزه بیشتر کرد و صندوق توسعه ملی نیز پای کار بیاید.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مصرف گاز در ایران بیش از نرم جهانی است، گفت: همچنین در مقایسه با کشور ترکیه متوجه می‌شویم ما به ازای هر 1000 دلار تولید 4.4 دهم بشکه نفت مصرف می‌کنیم در حالی در ترکیه با 1.1 دهم بشکه نفت این کار انجام می‌شود لذا تغییر این اوضاع احوال کنونی در حوزه انرژی نیازمند عظم جدی دولت و مجلس است./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار