معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به آغاز موج هشتم کرونا اظهار کرد: بر اساس پیش بینی‌ها و پس از افزایش میزان ابتلا و مرگ ناشی از موج جدید کرونا در کشور‌هایی مانند چین، ژاپن، آلمان، اسپانیا، هلند و آمریکا، احتمال افزایش موارد مبتلا در ایران و استان فارس بالا رفته است.
کد خبر: ۱۰۸۵۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰ 05 January 2023

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: دکتر عباس رضائیان زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به آغاز موج هشتم کرونا اظهار کرد: بر اساس پیش بینی‌ها و پس از افزایش میزان ابتلا و مرگ ناشی از موج جدید کرونا در کشور‌هایی مانند چین، ژاپن، آلمان، اسپانیا، هلند و آمریکا، احتمال افزایش موارد مبتلا در ایران و استان فارس بالا رفته است.

او، دریافت نوبت یادآور واکسن را راه عبور آسان از موج هشتم کرونا دانست و افزود: سویه‌های جدید BQ ۱، BQ ۱.۱ و XBB به تدریج در حال افزایش و تبدیل شدن به سویه غالب هستند.

دکتر رضائیان زاده اضافه کرد: در صورت مناسب نبودن سطح ایمنی جامعه، شاهد افزایش چشمگیر موارد ابتلا و در نتیجه موارد نیازمند بستری و کاهش سطح کیفیت خدمات حوزه سلامت هستیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن تاکید بر اهمیت واکسیناسیون در مدیریت و کنترل بیماری کووید۱۹ گفت: مراکز واکسیناسیون شیراز و شهرستان‌های استان آماده پذیرش متقاضیان در تمام روز‌های هفته به غیر از تعطیلات رسمی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار