مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس گفت:از ابتدای امسال تا کنون به ۷۸۲۱ فقره پرونده گرانفروشی در شعب تعزیرات حکومتی استان رسیدگی شده است.
کد خبر: ۱۰۸۷۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷ 17 January 2023

تابناک فارس به نقل از صدا وسیما: غلامرضا سالاری گفت افزود: بشترین موارد گرانفروشی مربوط به مواد غذایی، میوه و سبزیجات و کالا‌های بهداشتی بوده و مرتکبین بر اساس ماده ۲ قانون تعزیرات حکومتی و ماده ۵۷ قانون نظام صنفی به پرداخت جریمه نقدی در حق دولت محکوم شده اند.
سالاری افزود: متخلفین این پرونده‌ها به پرداخت بیش از هزار و صد و هفتاد میلیارد ریال جریمه نقدی در حق دولت محکوم شده اند و علاوه بر این نیز ۸۱ واحد صنفی متخلف به نصب پارچه تخلف و تعطیلی محکوم شده اند.
دبیر کمیسیون تنظیم بازار استان با اشاره به تشدید مجازات‌های تعزیرات حکومتی با مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا افزود: بنا بر این مصوبه، جریمه نقدی تمامی تخلفات من جمله گرانفروشی افزایش ۵ برابری داشته و این اختیار به روسای شعب تعزیرات نیز داده شده که در صورت احراز تخلف گرانفروشی واحد صنفی، بلافاصله دستور پلمپ و نصب پارچه برای واحد صنفی متخلف داده شود.
سالاری از نظارت مردمی بعنوان اثر گذارترین مولفه در پیشگیری و کاهش میزان تخلفات یاد کرد و اضافه کرد: سامانه‌های ۱۲۴ سازمان صمت و ۱۳۵ تعزیرات آماده دریافت گزارشات و شکایات شهروندان است و کلیه موارد دریافتی از این سامانه‌ها، پیگیری و در صورت احراز تخلف، با متخلفین برخورد تعزیراتی خواهد شد.

برچسب ها: جریمه ، گران فروشی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار