امام‌جمعه موقت شیراز از برپایی آئین گرامیداشت سالروز شهادت حضرت علی بن حمزه (ع) در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵ 11 October 2015
تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام سید ابوفاضل رضوی اردکانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فارس با 14 هزار امامزاده و نوادگان  حضرت رسول اکرم (ص) به فرموده مقام معظم رهبری سومین حرم اهل‌ بیت (ع) نام‌گذاری شده و هر ساله شاهد برپایی گرامیداشت شهادت حضرت علی بن حمزه (ع) و دیگر بزرگان و مراجع این استان است.

وی خاطرنشان کرد: حضرت علی بن حمزه (ع) در سال 190 هجری قمری در مدینه منوره متولد شده و در سال 220 هجری بعد از گذشت 30 سال از عمر بابرکتش به شهادت می‌رسد و بر اساس کتب معتبر انصار سر مبارکش به نجف اشرف و بدنش در شیراز به خاک سپرده می‌شود.

امام‌جمعه موقت شیراز با اشاره به اینکه  عمده‌ترین میراث فرهنگی یک کشور شخصیت‌های فرهیخته علمی و ادبی و چهره‌های ماندگاری مانند حافظ، سعدی و دیگر بزرگان و فقها است، افزود: بنا به پیشنهاد سید حسین ذوالانوار تولیت آستان علی بن حمزه (ع) هرساله شاهد برگزاری گرامیداشت چهره‌های ماندگار مدفون در این حرم مطهر هستیم.

رضوی اردکانی بیان داشت: در سال 1392 بزرگداشت شخصیت‌هایی مانند آیت‌الله شیخ بهاءالدین محلاتی و در سال گذشته مرحوم آیت‌الله سید محمد امام از مؤسسان جامعه روحانیت مبارز شیراز در این حرم مطهر صورت گرفت.

وی اضافه کرد: در سال جاری نیز شاهد برگزاری گرامیداشت آیت‌الله سید محمد علوی اردکانی که از شاگردان آیت‌الله شیخ محمدرضا ثامنی، میرزا محمدصادق و شیخ محمدجعفر محلاتی بوده خواهیم بود.

امام‌جمعه موقت شیراز بیان داشت: نقش آیت‌الله علوی در مبارزه علیه رژیم پهلوی و فرق ضاله به‌ویژه پشتیبانی از نهضت امام  بسیار چشمگیر بوده و در زمینه‌های علمی و فقهی دارای تألیفات بسیاری شامل عطرت و قرآن، المکاسب، تفسیر سوره مبارکه والفجر و دیگر رساله‌های  معتبر علمی و فقهی است.

رضوی اردکانی اظهار داشت: مرحوم آیت‌الله علوی در سال 1366 در سن 90 سالگی دیده از جهان فروبست و مقبره وی در حرم مطهر حضرت علی بن حمزه (ع) شیراز است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار