۳۰ تا ۴۰ درصد از محصولات کشاورزی ما تبدیل به ضایعات می‌شود که اگر بانک‌ها به جای افزایش شعبه در خیابان‌های گران قیمت، شعب اضافی را بفروشند و به کارخانه تبدیل فراوری این محصولات تسهیلات بدهند هم به محصول نهایی می‌رسیم و هم در رشد تولید تاثیر خواهد داشت.
کد خبر: ۱۰۹۹۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۱ 06 April 2023

تابناک فارس به نقل از علم و فناوری از شیراز، محمد هادی ایمانیه، استاندار فارس در اولین نشست تخصصی گروه اقتصاد و امور زیربنایی مجمع عالی بسیج استان فارس با موضوع شعار سال، کنترل تورم و رشد تولید در محل اتاق اصناف استان فارس اظهار داشت: در حوزه مهار تورم در استان ‌ها عمدتا کاری که می ‌توان انجام داد، اقدامات نرم افزاری، تغییر روش و سبک زندگی و فرهنگی است اما در رابطه با رشد تولید، اقدامات خوبی از جمله حذف بروکراسی‌ های اداری و... با یک تغییر نگاه و رویکرد امکان پذیر است.

او ادامه داد: تدبیری که در استان شده این است که با هماهنگی بخش قضایی و ارگان‌های نظارتی، ترس موهوم برای تولیدکنندگان برداشته شود تا کار پیش رود.

استاندار فارس از دیدار هفتگی با تولیدکنندگان استان و بررسی مشکلات آنها خبر داد و گفت: این مهم از هفته آتی و روزهای شنبه و چهارشنبه اجرایی خواهد شد.

ایمانیه همچنین از تداوم عرضه مواد غذایی اساسی بدون واسطه که از پیش از نوروز آغاز شده خبر داد و گفت. پنجره واحد جداگانه‌ای در فارس راه اندازی شده و جلسه ستاد رفع موانع تولید به صورت ویژه در سال جاری دنبال خواهد شد.

او همچنین خاطرنشان کرد: ٥ بانک در فارس زیر ٣٠ درصد از منابع خود را به مردم استان وام داده‌اند که این روند یا باید اصلاح شود و یا از استان بروند.

استاندار فارس در ارتباط با خام فروشی هم گفت: باید قوانینی تدوین شود که خام فروشی ممنوع و یا مهلت داده شود تا سرمایه گذار در کنار سرمایه خود، کارخانه فراوری و زنحیره کاملی از کالا را راه‌اندازی کند.

ایمانیه اضافه کرد: ۳۰ تا ۴۰ درصد از محصولات کشاورزی ما تبدیل به ضایعات می‌شود که اگر بانک‌ها به جای افزایش شعبه در خیابان‌های گران قیمت، شعب اضافی را بفروشند و به کارخانه تبدیل فراوری این محصولات تسهیلات بدهند هم به محصول نهایی می‌رسیم و هم در رشد تولید تاثیر خواهد داشت.

او در خاتمه تصریح کرد: همچنان دیوار بی اعتمادی و عدم همکاری بین مراکز علمی و دانشگاه‌ها با صنایع، بخش کشاورزی و...وجود دارد که باید برداشته شود و به دانشگاهها کمک شود تا بهره وری افزایش و تورم کاهش یابد.

 

مجمع عالی بسیج فارس؛ بزرگترین اتاق فکر و تشکل نخبگانی

رئیس مجمع عالی بسیج فارس نیز در ادامه این نشست بیان کرد: امروز مجمع بسیج در فازس به عنوان اولین برگزار کننده تبیین و تحقق شعار سال میزبان اساتید است و در تلاشیم تا با کمک مدیران، مسئولان و بسیجیان و در چارچوب مشخص و کارگروه های تخصصی بتوانیم برای حل مشکلات مردم در حوزه اقتصادی و معیشتی ارائه راهکار کنیم.

حسین علیزاده ادامه داد: مجمع عالی بسیج فارس به عنوان بزرگترین اتاق فکر و تشکل نخبگانی با حضور بسیجیان متخصص آمادگی دارد که در سال ١٤٠٢ در همه موضوعات و برنامه‌ها در کنار مدیران و تصمیم گیران باشد.

علیزاده با تاکید بر اینکه به دنبال ارائه گزارش نیستیم بلکه به دنبال توسعه در همه بخش ها و ارائه آنها به مدیران هستیم، مسئله محوری و مطالبه گری را مهمترین رویکرد مجمع متبوع ذکر و عنوان کرد: انتظار ما این است که از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار