معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان فارس افزود: توجه به گردشگری و تقویت آن باعث اثرگذاری مثبت در زمینه ها و ابعاد مختلف از جمله فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی می‌شود که با برنامه هایی طراحی کردیم امید بر توسعه این امر داریم.
کد خبر: ۱۱۰۲۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵ 30 April 2023

تابناک فارس به نقل از فارس: استان فارس همواره به عنوان مهد تمدن کهن ایران و خواستگاه شعر و هنر و ادبا و قابل توجه بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی بوده است که نه تنها در راستای احیای فرهنگ های اصیل و متمدن ایرانی نقش قابل توجهی دارد بلکه یکی از بازوهای اقتصادی کشور نیز محسوب می‌شود که می‌توان برای بهتر نمودن اقتصاد از آن استفاده کرد.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان فارس در گفت و گو با خبرنگار فارس در شیراز در این باره گفت: از ۲۷ اسفند ماه سال ۱۴۰۱ تا هشتم اردیبهشت ماه سال جاری حدودا چهار میلیون و ۶۰۰ هزار نفر شیراز را برای مسافرت انتخاب کردند که این رقم قابل توجهی است.

روح الله روانشاد افزود: این آمار مختص به تمامی اقامتگاه های دولتی و خصوصی، مهمان سراها، هتل ها و مدارس است که در ایام تعطیلات محل اسکان مسافرین بوده اند.

او گفت: به منظور تقویت گردشگری در استان اقداماتی صورت پذیرفته که یکی از آنها تقویم رویدادهای گردشگری است و در آن برنامه های متنوعی اجرایی می‌شود.

وی افزود: در ارتباط با تقویم رویدادهای گردشگری دبیرخانه رویدادها را در اداره کل میراث فرهنگی استان ایجاد کردیم، که تمامی رویدادها در طول سال منطبق با مناسبت های مختلف با برنامه ای مشخص و اصولی و در راستای سامان دهی به حوزه گردشگری و همچنین ایجاد اشتغال در این زمینه و نیز برگزاری و اجرای تور های گردشگری به منظور جذب گردشگران داخلی و خارجی در حال انجام است.

او ادامه داد: برنامه هایی نیز برای اردیبهشت ماه پیش شده که از جمله آنها می‌توان به رونمایی و افتتاح میز ملی عشایر که برای اولین بار در استان در حال اجراست، اشاره کرد.

روانشاد افزود: وزرات میراث فرهنگی دبیرخانه این طرح را به اداره کل میراث فرهنگی استان فارس داده است که این طرح توسط بخش خصوصی مدیرت و اجرا خواهد شد.

او گفت: از دیگر طرح های پیش بینی شده، افتتاح چندین بوتیک هتل و اقامتگاه های سنتی و دفاتر خدمات گردشگری است که با حضور مسئولین استانی و معاون وزیر کشور اجرایی خواهد شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان فارس افزود: طرح توسعه تورهای گردشگری در استان با محوریت معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و با همکاری استانداردی فارس، آموزش و پرورش، شهرداری، آژانس های مسافرتی و دادگستری و سایر دستگاه های مرتبط در حال اجراست.

وی اذعان کرد: یکی دیگر از رویدادهای مهم ما برگزاری همایش گردشگری ادبی است که با همکاری شهرادی شیراز و نیز اداره کل میراث فرهنگی به اجرا درخواهدآمد.

او گفت: این همایش به مدت دو روز انجام خواهد شد که شامل برنامه های متنوع و مختلفی است.

روانشاد ادامه داد: نشست تشکل های مرتبط و فعالین این حوزه با معاون وزیر کشور دکتر شالبافان و فاطمی نیز از جمله برنامه هایی است که تدارک دیده شده تا در در زمینه گردشگری بتوانیم نیازهارا برطرف کرده و در این حوزه به اشتغال زایی کمک کنیم.

روانشاد گفت: توجه به گردشگری و تقویت آن باعث اثرگذاری مثبت در زمینه ها و ابعاد مختلف از جمله فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی می‌شود که با برنامه هایی طراحی کردیم امید بر توسعه این امر داریم.

وی اضافه کرد: توسعه در بحث گردشگری نیازمند همکاری تمام دستگاه ها و مردم دغدغه‌مند است که مشتاقانه طالب آن هستیم.

برچسب ها: شیراز ، گردشگری ، اقتصاد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار