پروانه بهره برداری نخستین شهرک صنعتی غیر دولتی در مرکز استان صادر و به ایجاد کنندگان این شهرک اعطا شد.
کد خبر: ۱۱۰۳۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰ 03 May 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس گفت: این پروانه بهره برداری در راستای بسترصدور پروانه نخستین شهرک صنعتی غیردولتی فارس سازی به منظور افزایش ظرفیت واگذاری زمین صنعتی به متقاضیان سرمایه گذاری در مرکز استان و پس از طی شدن فرآیندهای قانونی صادر شده است.

سیدمصطفی هاشمی افزود: بر اساس این پروانه بهره برداری، شهرک صنعتی غیر دولتی شرکت توسعه صنایع و صادرات فارس (منطقه ویژه اقتصادی شیراز) در فاز نخست در زمینی به مساحت ۲۰۰هکتار در اراضی همجوار با منطقه ویژه اقتصادی و شهرک صنعتی بزرگ شیرازراه اندازی می‌شود.

به گفته وی راه اندازی این شهرک صنعتی بخش قابل توجهی از نیاز سرمایه گذاران در شیراز را پاسخ خواهد داد و فرآیند جذب سرمایه گذار و توسعه صنعتی وایجاد اشتغال پایدار شتاب می گیرد.

هاشمی در ادامه با بیان اینکه شرکت شهرکهای صنعتی فارس علاوه بر رسالت قانونی خود در حمایت از ایجاد شهرکهای صنعتی دولتی، از ایجاد شهرکهای صنعتی غیر دولتی نیز حمایت می‌کند، گفت: براساس قانون، صدور جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری شهرکهای صنعتی غیردولتی و نظارت بر فعالیت آنها برعهده سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران و شرکتهای صنعتی استانی است و بر همین اساس در استان فارس تاکنون مجوز ایجاد هشت شهرک صنعتی غیردولتی صادر شده است.

او افزود: تاکنون ۴شهرک صنعتی غیر دولتی در شهرستان های شیراز، سپیدان و نیز در اقلید با کسب استانداردهای های لازم، پروانه بهره‌برداری دریافت کرده اند.

هاشمی گفت: باتوجه به لزوم حمایت از بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت‌های موجود برای جذب مشارکت بخش های غیر دولتی در توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار، بخش خصوصی می‌تواند برای ایجاد شهرک های صنعتی غیردولتی سرمایه گذاری کند.

او اضافه کرد: شهرک‌های صنعتی غیردولتی نیز از مزایای شهرک‌های دولتی نظیر معافیت‌های مالیاتی، مستثنی بودن از قانون شهرداری‌ها و امکان استقرار صنایع بر اساس رده بندی زیست محیطی بهره‌مند می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار