اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم با هدف پیشگیری از معلولیت‌های بینایی در شیراز آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۰۹۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷ 12 June 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مسئول واحد بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه، یکی از شایع‌ترین علت‌های کم بینایی را تنبلی چشم دانست و گفت : میزان شیوع تنبلی چشم از ۲ تا ۵ درصد در ایران و کشور‌های مختلف گزارش شده است .
سال گذشته در استان فارس، حدود ۲۰۰ هزار کودک غربالگری شدند.

دکتر فریبا مرادی با بیان اینکه در صورت درمان نشدن این مشکل، اثرات کم بینایی تا آخر عمر با بیمار باقی می‌ماند، از شناسایی ۳۶۰ مورد مبتلا به تنبلی چشم در سال گذشته در استان خبر داد.

او با اشاره به این موضوع که در بیشتر موارد، ظاهر چشم تنبل طبیعی است و هیچ نشانه‌ای از بیماری در آن دیده نمی‌شود، تنها راه پیشگیری از تنبلی چشم را تشخیص به موقع عوامل ایجاد کننده آن اعلام کرد و ادامه داد: از آنجا که بسیاری از این عوامل برای خانواده‌ها ناشناخته است، چشم همه کودکان باید دست کم سه بار در سال‌های ۳ تا ۶ سالگی قبل از ورود به دبستان غربالگری شود.

مسوول واحد بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گروه هدف اصلی این برنامه را کودکان ۳ تا ۶ سال برشمرد و گفت: والدین می‌توانند برای انجام غربالگری تنبلی چشم، به مراکز مثبت زندگی تحت پوشش ادارات بهزیستی استان فارس مراجعه کنند.

برچسب ها: غربالگری ، تنبلی چشم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار