مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرامه از آغاز برداشت گندم در این شهرستان خبر داد و گفت:انتظار می رود قریب به صدهزار تن محصول از گندم زارهای خرامه تولید و راهی سیلوهای ذخیره سازی شود.
کد خبر: ۱۱۱۰۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۸ 13 June 2023

تابناک فارس به نقل از مهرنما: ایرج دهقانی با اشاره به سطح ۲۰ هزار هکتار گندم قابل برداشت شهرستان اظهار کرد: عملیات برداشت با بکارگیری ۶۴ دستگاه کمباین تا اواخر تیرماه ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۲۳ هزار و ۲۰۰ هکتار گندم در قالب کشت قراردادی کاشته شده، تصریح کرد: خرامه رتبه سوم سطح زیر کشت قراردادی گندم آبی را به خود اختصاص داده است.

به گفته وی؛ در حال حاضر پنج مرکز خرید تضمینی گندم با استقرار کارشناسان جهاد کشاورزی به عنوان عامل تشخیص و عامل ذیحساب فعال و آماده خرید محصول از گندم کاران هستند.

دهقانی، از دو رقم ترابی و سیروان به عنوان عمده ارقام کشت شده گندم در سال زراعی جاری نام برد و ابراز کرد: بیش از ۱۱۰۰ تن بذر اصلاح شده گندم در اختیار کشاورزان قرار داده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرامه خاطر نشان کرد: کالیبراسیون کمباین ها و تامین به موقع سوخت ماشین های برداشت گندم تاثیر بسزایی در افزایش تولید دارد.

برچسب ها: برداشت ، گندم ، خرامه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار