استاندار فارس از اجرای سه طرح آبخیزداری در شهرستان کازرون خبر داد و گفت: با هدف رونق کشاورزی، حفظ و آبیاری نخلستان ها به ویژه در بخش خشت و کنارتخته، سازمان آب منطقه ای فارس نسبت به ترمیم و لایروبی بند انحرافی چروم و تخلیه شن و ماسه آن اقدام و با مشارکت و پیگیری فرمانداری کازرون آبرسانی به نخلستان های بخش خشت و کمارج انجام شود.
کد خبر: ۱۱۱۰۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲ 15 June 2023

تابناک فارس به نقل از ایلنا: محمدهادی ایمانیه در سفر به کازرون و جلسه شورای اداری این شهرستان با بیان اینکه براینکه ادارات مستقر در شهرستان موظف هستند ۹۰ درصد مشکلات مردم در حوزه صدور مجوزها را در همان شهر حل کنند، اظهار داشت: کمتر از ۱۰ درصد مجوزها و مشکلات می بایست به مرکز استان ارسال شود و مابقی موارد در سطح ادارات شهرستان باید به نتیجه برسند.

وی خاطرنشان کرد: میزان تحقق مصوبات دور اول سفر خود به کازرون را خوب ارزیابی کرد و برای پیشرفت و توسعه شهرستان و حل مشکلات مردم تکالیف جدیدی را مصوب کرد.

وی در بازدید از سد نرگسی اشاره کرد و از آبگیری سد نرگسی نهایتا تا اواسط سال آینده خبر داد و افزود: با همکاری آبفای استان و قرارگاه امام حسن مجتبی، بنا داریم مشکل روستاهایی که دچار بحران یا تنش آبی بوده اند را در مدت دو سال حل کنیم؛ مصوب کردیم در سال جاری مشکلات تمام روستاهای شهرستان کازرون در قالب این طرح مرتفع شود.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان امام علی(ع) شهرستان نسبت به سفر قبلی فعال تر شده و امیدواریم با استفاده از ظرفیت های آن پویاتر شود، ادامه داد: عملیات احداث بیمارستان ۲۱۷ تختخوابی این شهرستان چند سالی است که آغاز شده و با حمایت نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از پیشرفت خوبی برخوردار است؛ بنای پیمانکار این است بخش اعظمی از فاز اول این پروژه در سال آینده به اتمام برسد و هرچه سریعتر با تکمیل تجهیزات در اختیار مردم ولایتمدار کازرون قرار گیرد.

عضو هیات امنا دانشگاه علوم پزشکی شیراز به خواسته به حق مردم بالاده مبنی بر تکمیل مرکز درمان بستر این منطقه اشاره کرد و گفت:تصمیم دانشگاه علوم پزشکی شیراز این است که این مرکز تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد؛ تدابیری اتخاذ شده تا کمبود محل اقامت پزشکان این مرکز همزمان با افتتاح آن حل شود.

وی در خصوص آم آر آی بیمارستان کازرون و نوع خدمات دهی تا زمان نصب و راه اندازی دستگاه بیمارستان، تصریح کرد: مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تعرفه قیمت تمام شده همراه با یک سود منطقی با مرکز قبلی شهرستان قرارداد منعقد کند.

نماینده عالی دولت در فارس، راه های مواصلاتی شهرستان کازرون را ترانزیتی عنوان کرد و افزود: راه های مواصلاتی این شهرستان استراتژیک و پراهمیت است؛ راهداری و راه و شهرسازی با استفاده از ظرفیت مولدسازی نسبت به حل قسمتی از مشکلات این محورها اقدام کنند.

استاندار فارس از اجرای سه طرح آبخیزداری در شهرستان کازرون خبر داد و گفت: با هدف رونق کشاورزی، حفظ و آبیاری نخلستان ها به ویژه در بخش خشت و کنارتخته، سازمان آب منطقه ای فارس نسبت به ترمیم و لایروبی بند انحرافی چروم و تخلیه شن و ماسه آن اقدام و با مشارکت و پیگیری فرمانداری کازرون آبرسانی به نخلستان های بخش خشت و کمارج انجام شود.

وی تصریح کرد: سازمان آب منطقه ای و جهاد کشاورزی استان به منظور جلوگیری از خشک شدن نخلستان ها موظف شدند نسبت به راه اندازی چاه‌های آب منطقه خشت و کمارج اقدام کنند؛ به این منظور شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان مجاز شد نسبت به تأمین گازوئیل به مدت یکسال پمپ های آب این منطقه با مصوبه شورای تامین استان اقدام کند.

تامین روشنایی تونل تنگ ترکان، تامین اعتبار اجرای شبکه فاضلاب شهری کازرون، تکمیل و بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شهر کازرون، تکمیل و بهره برداری از پروژه های نیمه تمام دانشگاه علوم پزشکی برخی دیگر از مصوبه های شورای اداری شهرستان کازرون به ریاست استاندار فارس بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار