معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت : ۱۲ شهر از شهرستانهای استان از جمله بختگان ، ارسنجان ، استهبان، سروستان ، کازرون، بیضا، شیراز، مرودشت ، فراشبند ، زرقان ، خرامه و زرین دشت را از جمله کانون های فعال بیماری سالک در فارس برشمرد و اضافه کرد: شهرستان مرودشت و زرقان بیشترین میزان شیوع بیماری را دارند که لازم است شهروندان ضمن رعایت نکات ایمنی لازم در خصوص پیشگیری از بیماری ، نسبت به بهسازی محل زندگی خود اهتمام لازم را داشته باشند .
کد خبر: ۱۱۱۰۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳ 18 June 2023

تابناک فارس به نقل از  علم و فناوری: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست خبری با اصحاب رسانه از شناسایی 392 کانون فعال سالک در فارس خبر داد و گفت: شیوع بیماری سالک در فارس، زنگ هشدارهای سلامتی را به صدا در آورد.

وی ضمن بیان این مطلب و تأکید بر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم؛ از راه اندازی مراکز پیشگیری و درمان سالک در تمام شهرستان های استان فارس خبر داد و گفت :در چند سال اخیر با روند افزایشی موارد ابتلا به سالک در استان مواجه بوده که در همین راستا مراکز پیشگیری و درمان بیماری سالک در تمام شهرستان های زیر مجموعه دانشگاه راه اندازی شده است.

دکتر عباس رضاییان زاده گفت: در سال های اخیر به علت شرایط زندگی حاشیه نشینی در اطراف شهرها و توسعه پراکندگی جغرافیایی کانون های جدید بیماری سالک، شاهد روند رو به رشد موارد گزارش این بیماری در سرتاسر استان بوده ایم.

وی همچنین از ارائه خدمات تشخیص و درمان رایگان بیماری سالک خبر داد و گفت : هر بیمار سالک در صورتی که بستری بیمارستانی نیاز نداشته باشد، حدود ۲۱ میلیون تومان هزینه ارائه خدمات درمانی دارد که با تلاش و پیگیری های دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ارائه خدمات برای تمام افراد مبتلا به بیماری سالک رایگان شده است .

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت: درمان سالک طولانی‌ مدت بوده و ممکن است از یک تا چند ماه زمان نیاز داشته باشد.

وی با بیان اینکه بازدیدهای محیطی گسترده از تمام کانون های سالک صورت گرفته ، گفت: اساس پیشگیری از بیماری سالک پوستی، دفع صحیح فاضلاب و نخاله های ساختمانی، ساماندهی سگ های بلاصاحب و ولگرد، مبارزه با جوندگان، بهسازی کانال های روباز و تخریب و تسطیح اماکن مخروبه و متروکه است.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: شهروندان در صورت مواجهه با هر گونه زخم یا ضایعه پوستی که بیش از 10 روز طول بکشد، می بایست برای تشخیص و در صورت تایید بیماری، به مرکز تشخیص و درمان سالک در شهرستان محل زندگی، مراجعه کنند.

رضاییان زاده همچنین ۱۲ شهر از شهرستانهای استان از جمله بختگان ، ارسنجان ، استهبان، سروستان ، کازرون، بیضا، شیراز، مرودشت ، فراشبند ، زرقان ، خرامه و زرین دشت را از جمله کانون های فعال بیماری سالک در فارس برشمرد و اضافه کرد: شهرستان مرودشت و زرقان بیشترین میزان شیوع بیماری را دارند که لازم است شهروندان ضمن رعایت نکات ایمنی لازم در خصوص پیشگیری از بیماری ، نسبت به بهسازی محل زندگی خود اهتمام لازم را داشته باشند .

وی همچنین جهت حصول نتیجه بهتر جهت پیشگیری از بیماری سالک ، برضرورت هم افزایی دستگاه ها و هماهنگی و همکاری همه جانبه مسوولان تاکید و خواستار اتحاد هر چه بیشتر مجموعه ها جهت ارائه خدمات مناسب تا ریشه کنی، این بیماری در سطح استان شد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار