کارشناس تیم علمی رصدخانه لارستان گفت: طی روزهای آینده، ماه اواخر بعدازظهر و در زمان غروب به‌صورت هلال باریکی که بلافاصله پس از خورشید غروب می‌کند، قابل مشاهده خواهد بود و تا رسیدن به ربع اول، به مدت یک هفته، تا حدود نیمه‌شب قابل مشاهده است.
کد خبر: ۱۱۱۰۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷ 18 June 2023

تابناک فارس به نقل از ایمنا: اسرا باقریه در رابطه با رویداد نجومی یکشنبه _بیستم‌وهشتم خردادماه_ اظهار کرد: زمانی که ماه در میان خط واصل زمین و خورشید قرار می‌گیرد، سطح نورانی ماه دقیقاً رو به خورشید و پشت به ما قرار خواهد داشت در نتیجه ما نمی‌توانیم آن را ببینیم؛ در این حالت به‌اصطلاح گفته می‌شود که مقارنه ماه و خورشید یا ماه نو رخ داده است.

وی افزود: حرکت مداری باعث می‌شود ماه هر چهار هفته یک‌بار به دور زمین بچرخد و در نتیجه گام‌های آن از ماه جدید، تا ربع اول، ماه کامل و ربع آخر، هر ۲۹.۵ روز یک‌بار حادث شود و در نهایت به ماه جدید می‌رسد. این حرکت همچنین به این معنی است که ماه از یک شب به شب دیگر بیش از ۱۲ درجه از آسمان را طی می‌کند و باعث می‌شود که هر روز تقریباً یک ساعت بعد، طلوع و غروب کند.

این کارشناس علمی رصدخانه لارستان گفت: طی روزهای آینده، ماه اواخر بعدازظهر و در زمان غروب به‌صورت هلال باریکی که بلافاصله پس از خورشید غروب می‌کند، قابل مشاهده خواهد بود و تا رسیدن به ربع اول، به مدت یک هفته، تا حدود نیمه‌شب قابل مشاهده است.

برچسب ها: نجوم ، پدیده نجومی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار