رئیس هیات ‌مدیره شرکت توسعه مسکن ایران و عضو شورای مرکزی بنیاد مسکن کشور در بازدید از طرح‌های مسکن شهر جدید صدرا شیراز گفت: متناسب با افزایش جمعیت و ازدوا‌ج‌های جدید نیاز به تولید مسکن است.
کد خبر: ۱۱۱۱۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲ 19 June 2023

تابناک فارس به نقل از فارس: محمد سعیدی کیا در بازدید از طرح های تامین مسکن در شهر جدید صدرا و طرح های نهضت ملی مسکن با تقدیر از اقدامات بنیاد مسکن استان فارس برای اجرای طرح های تامین مسکن شهری در این شهر جدید اظهار داشت: در سال های اخیر اقدامات شایان توجه برای جوانی جمعیت و انجام ازدواج های جدید در کشور سیاستگزاری و اجرا شده است، حوزه تولید مسکن نیز متناسب با همین اقدامات باید برای شتاب بخشی به عرضه مسکن شهری به ویژه در شهرهای جدید باید اقدامات قابل توجهی انجام دهد ، ما در افق آینده 10 ساله کشور سیاستگذاری هایی برای رشد تولید مسکن شاهد هستیم که چشم اندازی امید بخش را ترسیم کرده است.

رئیس هیات مدیره شرکت توسعه مسکن ایران در ادامه به توسعه مسکن روستایی به ویژه در مناطق محروم اشاره کرد و اقدامات در این حوزه را قابل ستایش خواند و افزود: مناطق روستایی و بافت های فرسوده نیز زمینه هایی برای توسعه مسکن دارند ، باید از همه این ظرفیت ها برای تولید مسکن و در راستای حل رکود و تورم موجود در این حوزه که بصورت متناوب بروز می کند استفاده و برای آن برنامه ریزی کرد.

سعیدی کیا در ادامه بر ضرورت تعامل با بانکها برای روان سازی موضوع تسهیلات اشاره کرد و گفت : هم افزایی و تعامل بانک ها و هم پوشانی خلاءهایی که در این حوزه وجود دارد به تولید مسکن بیشتر کمک می کند.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس هم در حاشیه این بازدید با بیان اینکه طرح های نهضت ملی مسکن در 110 شهر استان فارس اجرایی شده است، اظهار داشت: زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح ها در 26 شهر در محدوده راه و شهرسازی لارستان و 84 شهر در محدوده راه و شهرسازی فارس در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته است.

سید علیرضا حمیدی با بیان اینکه 190 هزار و 268 متقاضی در طرح های نهضت ملی مسکن استان فارس نام نویسی کرده اند، خاطر نشان کرد: 37 هزار و 144 متقاضی در محدوده شهرستان لارستان و 153 هزار و 124 متقاضی در سایر مناطق استان فارس در این طرح تا کنون نام نویسی کرده اند.

وی افزود: برای 15 هزار و 367 متقاضی تا کنون پروژه و زمین مناسب اختصاص یافته و طرح های نهضت ملی مسکن با مشارکت این متقاضیان آغاز شده است، هفت هزار و 139 متقاضی در بانک های عامل حساب بانکی افتتاح کرده اند و زمینه دریافت تسهیلات برای آنان فراهم شده است.

وی با بیان جزئیات بیشتری از اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس گفت: از بین متقاضیانی که طرح نهضت ملی مسکن را آغاز کرده اند ، 56 متقاضی طرح را به پایان رسانده اند ، 80 واحد در مرحله نازک کاری است ، 2 هزار و 177 واحد در مرحله سفت کاری و اجرای سقف و 3 هزار و 363 واحد در مرحله اسکلت است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس افزود: استان فارس در نهضت ملی مسکن در سطح کشور شاخص ساز است ، یگ هزار و چهار واحد مسکن ملی نیز با بهره گیری از تسهیلات و آورده متقاضیان در این استان اکنون در مرحله اجرای زیر ساخت و فونداسیون است.

وی با تقدیر از همراهی بانک های عامل در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس گفت: بانک های عامل تا کنون با 6 هزار و 494 متقاضی عقد قرارداد اعطای تسهیلات بسته اند و روند اعطای تسهیلات با افزایش قرار دادها شتاب بیشتری خواهد گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار