نشست تخصصی کتابخوان چراغ عدالت ویژه قضات همدان مطرح شد؛
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان گفت: تا کنون 7 رای کار جهت انجام امور خدماتی در کتابخانه‌ها در استان همدان برای محکومین توسط قضات همدانی صادر شده است.
کد خبر: ۱۱۱۲۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷ 28 June 2023

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان گفت: تا کنون 7 رای کار جهت انجام امور خدماتی در کتابخانه‌ها در استان همدان برای محکومین توسط قضات همدانی صادر شده است.


به گزارش تابناک همدان از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، عاطفه زارعی در نشست تخصصی کتابخوان چراغ عدالت ویژه قضات همدان به مناسبت هفته قوه قضاییه با حضور قضات برجسته همدانی برگزار شد اظهار کرد: یکی از مهمترین اهداف کتابخانه‌های عمومی اشاعه اندیشه‌های پنهان و پیدا برای افزایش سطح سواد شهروندان در حوزه‌های موضوعی مختلف است چرا که کتابخانه‌ها به عنوان مرکزی برای یادگیری مادام العمر در سطح جامعه فعالیت می‌کنند.


وی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی نشست‌های فرهنگی کتاب محور را به منظور آگاهی شهروندان و در نتیجه کاهش آسیب‌های اجتماعی شهروندان برگزار می‌کند افزود: با آگاه سازی شهروندان از بار سنگین قوه قضاییه کاسته خواهد شد.


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان از همکاری تنگاتنگ این اداره کل و دادگستری کل استان خبر داد و تصریح کرد: تا کنون برای 6 نفر در شهرستان اسدآباد و یک نفر در شهرستان بهار رای کار برای انجام امور خدماتی در کتابخانه‌ها صادر شده که باید از همکاری قضات تقدیر و تشکر کنیم.


وی ادامه داد: همچنین با توجه به پیش بینی که در قانون آمده است، درخواست داریم که قضات درخصوص صدور احکام مربوط به مجازات‌های جایگزین حبس در جهت کمک نقدی، تعمیر، احداث، تجهیز و تأمین منابع کتابخانه‌های عمومی استان نیز ما را همراهی کنند، که در این صورت بسیاری از مشکلات ما نیز برطرف خواهد شد.


مهدی اخوان، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان نیز در این آیین اظهار کرد: خوشبختانه تلاش‌های بسیاری در حوزه کتاب و کتابخوانی در سطح استان همدان صورت گرفته و کتابخانه‌های بسیاری در نقاط مختلف در راستای عدالت فرهنگی احداث شده است.


وی با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در حوزه چاپ و اداره کل کتابخانه‌ها در حوزه خرید نویسندگان بومی را حمایت کنند افزود: خوشبختانه همکاری خوبی بین دادگستری کل استان با کتابخانه‌ها صورت گرفته که جای تقدیر و تشکر دارد.


مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان با اشاره به اینکه کتاب و کتابخوانی مسأله‌ای است که باید شبانه روز به آن توجه داشت تصریح کرد: هرچه علم و آگاهی در جامعه افزایش یابد، رشد جامعه نیز تسریع خواهد شد.


وی با اشاره به اینکه با آمدن فضای مجازی و رسانه‌های تصویری توجه به کتابخوانی کاهش یافته است ادامه داد: باید با انجام اقدامات لازم میزان توجه به مطالعه و کتابخوانی را در جوامع شهری و روستایی افزایش دهیم.


در در این نشست کتاب «شرح قانون مجازات اسلامی» نوشته امیر مهدی عزیزی، رئیس دادگستری شهرستان بهار توسط نویسنده؛ کتاب «نظریه تحول عقد» نوشته محمد صالحی مازندرانی و ایمان صالح، رئیس شعبه 12 حقوقی شهرستان همدان توسط صالح؛ کتاب «انواع شرکت‌ها در فقه اسلامی» ترجمه مهدی شهباز محمدی توسط مترجم ؛ کتاب «ولدی و والد»، نوشته حجت الاسلام والمسلمین علی رشیدی، مستشار شعبه 17 دادگاه تجدید نظر استان همدان توسط نویسنده معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار