نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از راه اندازی خط ریلی سریع السیر در همدان خبر داد و گفت: پروژه خط سریع‌السیر ریلی تهران به همدان انجام خواهد شد که با این کار فاصله تهران به همدان به کمتر از یک ساعت می‌رسد.
کد خبر: ۱۱۱۳۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳ 06 July 2023

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از راه اندازی خط ریلی سریع السیر در همدان خبر داد و گفت: پروژه خط سریع‌السیر ریلی تهران به همدان انجام خواهد شد که با این کار فاصله تهران به همدان به کمتر از یک ساعت می‌رسد.

 به گزارش تابناک همدان، احمد حسین فلاحی در نشست خبری با اصحاب رسانه، افزود: طرح پروژه خط ریلی سریع السیر آماده شده و با موافقت وزیر راه و شهرسازی در دست پیگیری است.

وی تصریح کرد: پیش از این قرار بود این خط انتقال از تهران به قم و اصفهان کشیده شود که بنا بر دلایلی از دستور کار خارج و استان ما متقاضی اجرای این خط سریع‌السیر به سمت همدان شد.

فلاحی تاکید کرد: خوشبختانه زیرساخت این خطوط سریع‌السیر تا فرودگاه امام خمینی فراهم است و می‌توان با امتداد خطوط به سمت استان همدان فاصله همدان به تهران را به یک ساعت کاهش داد که در توسعه شهری همدان بسیار مهم است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: دغدغه اصلی ما در کشور حل مسائل اقتصادی است که این مهم در همدان مورد توجه قرار دارد.

فلاحی در خصوص مشکلات آب در همدان و پروژه آب پایدارنیز گفت: در حال حاضر یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز داریم تا مشکل آب همدان رفع شود، اما چون اعلام کردند بحران رفع شده از ردیف بودجه بحران آب حذف شدیم و بر اساس تعریف پروژه آب پایدار باید ۹ شهر و ۱۶۰ روستا از آب سد تالوار منتفع می‌شدند.

فلاحی با تاکید بر اینکه امروز فامنین در آستانه قطعی آب است؛ کبودراهنگ و بهار و روستا‌های اطراف مشکل آب وجود دارد متذکر شد: بنا بود در عرض دو ماه ۶۰۰ لیتر آب بر ثانیه وارد مدار شود، اما امروز به گفته مسوولان ۵۰۰ لیتر بر ثانیه آب از تالوار وارد مدار می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد با وجود مشکل آب در روستا‌ها همچنین همدان باید به فکر منابع جدیدی باشیم.

وی افزود: این در حالی است که تفکیک آب سطحی از فاضلاب همدان و رسیدگی به رینگ پوسیده آب شهری از جمله مهم‌ترین اولویت‌های استان در بخش مدیریت تامین و توزیع آب است که در حال حاضر به حال خود رها شده است.

فلاحی همچین از برگشت ۱۲۰۰ تن قیر از استان به کشور خبر داد و گفت: متاسفانه استان همدان را برخی اختلافات معطل کرده این در حالی است که مردم مطالباتی به زمین مانده بسیاری دارند.

وی با تاکید بر اینکه مطالبات ۱۶۰ میلیارد تومانی شهرداری همدان باید از محل ماده ۲۳ به هر شکلی که هست پرداخت شود، اذعان داشت: بدهی دولت به شهرداری همدان از این محل اعتباری حدود ۱۰ سال است که مغفول مانده و باید انجام شود چرا که حق و مطالبه مردم همدان است.

فلاحی در خصوص اعتبارات ماده ۵۶ برای تفکیک آب‌های سطحی از فاضلاب شهری همدان نیز گفت: در این خصوص ۳۰۰ میلیارد تومان برای استان همدان و ۱۰۰ میلیارد تومان برای ملایر در نظر گرفته شد که از اعتبار همدان ۱۰۰ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرد، اما این مبلغ را در پروژه مراد بلاغی هزینه کردند که هیچ ربطی به اعتبارات این ماده نداشت.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برنامه ششم توسعه فضایی نوشته شده بود، بیان کرد: با اینکه قانون ششم توسعه ۳۰ درصد قابلیت اجرایی داشت، اما در برخی موارد به دلیل ضعیف بودن لایحه برنامه هفتم توسعه مجبور هستیم برنامه ششم را تمدید کنیم و لایحه اشکالاتی دارد که در حال برطرف شدن است.

وی همچین در خصوص اجرای ناقص طرح جوانی جمعیت گفت:آنچه ما به عنوان قانون جوانی جمعیت تصویب کردیم با آنچه در حال اجرا است فاصله زیادی دارد بسیاری از بودجه‌های در نظر گرفته شده در این قانون اجرایی نشد، بحث تخصیص مسکن اتفاق نیفتاد و خودرو نیز نصف و نیمه انجام گرفت به عبارتی تعهد دستگاه‌های اجرایی در این قانون به زمین ماند و عملیاتی نشده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در اقتصاد خرد مشکلات دیده می‌شود که با جذب سرمایه‌گذار و ورود بخش خصوصی حل خواهد شد همچنین رونق تولید، کنترل تورم و حل مشکلات اشتغال جوانان با ورود بخش خصوصی قابل حل است.

وی با اشاره به حل معضل مسکن با ورود سرمایه‌گذاران خارجی گفت: سرمایه‌گذار در حوزه مسکن به همدان آمده و اعلام آمادگی کرده که ۳۰ هزار مسکن در همدان ساخته شود و در قبال ساخت مسکن بخشی به دنبال تهاتر نفت هستند ضمن اینکه ۱۰ هزار کیلومتر خط ریلی نیاز داریم که به واسطه شرکت چینی برقرار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار