عضو شورای شهر شیراز : این آرامستان، افتخار شهر بوده و پس از وادی‌السلام نجف، میراث معنوی شهر است که می‌تواند پر رونق‌تر از تخت فولاد اصفهان باشد. اما صد حیف و هزار افسوس که امروز تبدیل به پاتوق و گورخوابی معتادان متجاهر شده است.
کد خبر: ۱۱۱۷۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶ 31 July 2023

تابناک فارس به نقل از ایسنا: محمدرضا هاجریدر نطق قبل از دستور جلسه علنی شورای اسلامی شیراز، گفت: از مسئولان ارشد فارس و شیراز درخواست دارم که با پیگیری برگزاری جلسه همدلی و هماهنگی میان شورا و شهرداری، میراث فرهنگی و اوقاف، سرنوشت آرامستان بزرگ دارالسلام را به سمت و سوی احیاء و بازسازی پر جاذبه رقم زنند.

او گفت: این آرامستان، افتخار شهر بوده و پس از وادی‌السلام نجف، میراث معنوی شهر است که می‌تواند پر رونق‌تر از تخت فولاد اصفهان باشد. اما صد حیف و هزار افسوس که امروز تبدیل به پاتوق و گورخوابی معتادان متجاهر شده است.

‏عضو شورای شهر شیراز همچنین ضرورت مدیریت آب تاکید و اضافه کرد: گسترش تصفیه خانه‌های محلی و استفاده از پساب‌ها در بوستان‌ها ‏و باغ‌های سرسبز شیراز، ضرورت مضاعف دارد تا از آب شرب برای آبیاری استفاده نشود.

هاجری همچنین خاطرنشان کرد؛ انتقال بخشی از آب خلیج فارس به فارس و شیراز، گوشه اندکی از این خسارت را جبران خواهد کرد.

رئیس شورای شهر شیراز نیز در سخنانی، ضمن تاکید براینکه ریاست شورا، یک امانت است که به او سپرده شده، سوگند خورد که طمعی به ریاست دوباره بر این نهاد ندارد.

مهدی طاهری ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه شورای شیراز با خرد جمعی در خصوص هیئت رئیسه تصمیم مناسبی اتخاذ کند، حمایتش از دو عضو شورا و برخی کارکنان شهرداری که طی ماه‌های گذشته از سوی نهادهای امنیتی و قضایی مورد بازپرسی قرار گرفته بودند را شایعه دانست.

رئیس شورای شهر شیراز گفت: بنده در بیانیه‌ای رسمی از همان ابتدا تاکید کرده و اکنون نیز تصریح و تاکید می‌کنم که فصل الخطاب قانون است و در نظام مقدس جمهوری اسلامی قاضی مقامی صالح و کاملا مستقل است و اوست که حکم نهایی را صادر می‌کند و ما نیز مانند همه منتظر تکمیل سیر قضایی هستیم.

او با بیان اینکه اعضای شورا نماینده مردمند نه نماینده فلان دستگاه و نهاد، گفت: اینکه شایعه کنند فلان عضو شورا رای خود را تابعی از رای فلان دستگاه و نهاد کرده، به اعتقاد این حقیر از اساس چنین شایعه‌ای باطل است.

طاهری ادامه داد: از باب تنویر افکار عمومی عرض کنم، شنیدم که عده‌ای از بزرگان با اعضا محترم شورا با هدف اخذ رای برای اینجانب تماس‌هایی را برقرار کرده‌اند که اینجانب رسما اعلام می‌کنم پیگیری ایشان که از سر لطف و محبت به اینجانب و امر و میل شخصی ایشان بوده و کمترین ارتباطی به خواست اینجانب و یا پیگیری اینجانب برای تشویق و ترغیب کسی نبوده است.

رئیس شورای شیراز، با بیان اینکه پیرو نامه دستگاه قضایی دو عضو شورا موفق به حضور در جلسه امروز نیستند، گفت: پیشنهاد دارم از آنجا که همه مسئولیت‌های شورا باید به همه اعضا شورا و بر اساس مراجعه به رای‌گیری برسد فلذا ایجاد چند روز تاخیر تا برقراری یک جلسه فوق‌العاده شورا با هدف ایجاد جمع ۱۳ نفر کامل با ورود اعضا علی‌البدل موقت، زیاده خواهی نیست تا ایشان نیز در احصاء مسئولیت‌های خود در یک انتخابات آزاد مانند اعضای حاضر سهیم باشند و بعدا حمل بر تقسیم شدن مسئولیت‌ها قبل از ورود آنها نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار