مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان با اشاره به برنامه‌ریزی برای تحقق بیش از ۳ هزار میلیارد تومان مالیات در استان، گفت: امسال ۲۶ هزار مودی مالیاتی جدید در استان گلستان شناسایی شد.
کد خبر: ۱۱۱۹۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴ 10 August 2023

به گزارش تابناک گلستان، قربان حاجی مشهدی اظهار داشت: امسال ۲۶ هزار مودی جدید شناسایی کردیم که ۴۵۰ هزار میلیارد تومان مالیات ابرازی این افراد است.

وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه کشور‌های غربی علیه ایران، افزود: تحریم‌های مختلف داریم واز نظر ارزی با چالش مواجه بودیم، ولی توانستیم با درآمد‌های مالیاتی این مشکل را حل کنیم ودر واقعه ما سربازان گمنام جبهه اقتصادی کشور هستیم که کشور را از این چالش نجات دادیم.

حاجی مشهدی با بیان اینکه خبرنگاران سربازان گمنام جبهه فرهنگی هستید و در جبهه جنگ نرم قرار دارند تاکید کرد: شما با ما همسو هستید و با همسویی به سمت مقصد که همان توسعه کشور است در حال حرکت هستیم و در جنگ اقتصادی که از تحریم‌ها آغاز شده، مالیات نقش موثری داشت.

مدیرکل مالیاتی استان گلستان با اشاره به اینکه اگر مالیات با اصول وصول شود در بحث عمران و آبادانی می‌تواند نقش داشته باشد تصریح کرد:در چند سال اخیر به سمت کنار گذاشتن نفت پیش می‌رویم درآمد‌های مالیاتی سهم ۳۵ درصدی در بودجه امسال دارند در حالیکه که نفت ۲۵ درصد سهم در بودجه کشور دارد ما به دنبال خارج شدن از اقتصاد تک، بعدی هستیم.

حاجی مشهدی با نگاهی به درآمد‌های استان گلستان درسال ۱۴۰۱، تاکید کرد: درآمد‌های تکلیفی ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بود که درآمد‌های مالیاتی ۲۱۰۰ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان محقق شد و دستگاه‌های دیگر ۲۰۰ میلیارد محقق شد و در بحث درآمد‌های حاصل از ارزش افزوده ۲۵۱ میلیارد تومان عوارض ارزش افزوده وصول شد که به حساب دهیاری ها، بخشداری‌ها وروستا‌های بدون دهیاری واریز شد که تقریبا ۱۰۰ میلیارد تومان بیشتر از سال قبل آن بود.

وی ادامه داد: این درآمد‌ها امسال ۱۵۰ میلیارد تومان به مراجع مورد نظر معاونت عمرانی، امور شهری و روستایی و دانشگاه علوم پزشکی واریز و تنها ۱۱۰ میلیارد تومان به حساب وزارت بهداشت بعنوان سهم سلامت واریز شد.

حاجی مشهدی تاکید کرد: در حوزه ورزش ۰.۲۷ درصد این عوارض ارزش افزوده در بخش ورزش و آموزش وپرورش آن هم در بخش ورزشی آن واریز شد و برای جلوگیری از فرار مالیاتی هیئت بازرسی با عنوان جلوگیری از فرار مالیاتی و پولشویی در حال شکل گیری است و مردم می‌توانند به صورت موردی با شماره ۱۵۲۶ تماس بگیرند وتخلفاتی فرار مالیاتی را گزارش دهند.

وی با بیان اینکه پارسال ۵۰ نفر در بحث فرار مالیاتی شناسایی شدند تصریح کرد:سال گذشته ۴۲ هزار مودی جدید شناسایی کردیم وامسال هم ۲۶ هزار مودی شناسایی و مالیات ابرازی انتها ۴۵۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

وی به برنامه‌ریزی برای تحقق مالیات بیش از ۳ هزار میلیارد تومان اشاره کرد و افزود: برنامه‌ریزی برای شناسایی مودیان جدید، جلوگیری از فرار مالیاتی و دریافت معوقات مالیاتی داریم وکارگروه وصول معوقات وفرار مالیاتی در استان گلستان در حال شکل گیری است.

مدیر کل امور مالیاتی استان گلستان به منابع مالیاتی استان گلستان هم اشاره کرد وافزود:در منابع مختلفی سبد مالیاتی اشخاص حقوقی بالاترین میزان حدود ۳۰ درصد، حقوق کارکنان ۱۵ تا ۲۰ درصد و اصناف ۱۰ درصد در آمد مالیاتی را پرداخت می‌کنند وسهم اصناف ناچیز است، چون مشاغلی که درآمد پایین دارند معاف از مالیات هستند.

حاجی مشهدی افزود:پزشکان وداروخانه‌ها بالاترین مالیات را پرداخت می‌کنند، اما در هر صنفی متخلف وجود دارد و طلافروش‌ها هم پرداخت مالیاتی دارند و رصد این پرداخت‌ها در حال انجام است.

وی افزود:امسال ۱۳۶ هزار اظهار نامه مالیاتی دریافت شد که پارسال ۱۱۰ هزار اظهار نامه بود که مالیات امسال ۴۵۰ هزار میلیارد بیشتر از پارسال است که ۱۰۴ درصد بیشتر از نظر ریالی و ۱۵۰ میلیارد تومان از نظر اظهاری رشد داشت.

وی افزود: بیشترین فرار مالیات در بخش مشاوران املاک است و املاک مسکونی تا ۲۰۰ متر معاف از مالیات اجاره هستند، ولی حدود ۳ هزار واحد مسکونی خالی شناسایی شدند که حدود ۴۰ میلیارد تومان مالیات این خانه‌ها تعیین شده است.
منبع/تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار