مدیر نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت:۱۴۱کلاس درس به تعداد کلاس‌های دانش‌آموزی استان افزوده می‌شود و ۳۵ پروژه آموزشی در فضایی به مساحت ۲۴ هزار متر مربع در استان همدان تکمیل شده است که همزمان با هفته دولت و پیش از بازگشایی مدارس در مهر ۱۴۰۲ مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.‌
کد خبر: ۱۱۲۰۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸ 16 August 2023

مدیر نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت:۱۴۱کلاس درس به تعداد کلاس‌های دانش‌آموزی استان افزوده می‌شود.

به گزارش تابناک همدان، حمید شیرازیانی، در بازدید خبرنگاران از پروژه‌های در حال ساخت استان همدان، افزود: ۳۵ پروژه آموزشی در فضایی به مساحت ۲۴ هزار متر مربع در استان همدان تکمیل شده است که همزمان با هفته دولت و پیش از بازگشایی مدارس در مهر ۱۴۰۲ مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.‌

وی با بیان اینکه این طرح‌ها شامل ۱۰۹ کلاس درس، فضا‌های ورزشی و سایر بخش‌های آموزشی می‌شود، تصریح کرد: این فضا‌ها در سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ مورد استفاده دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان از افتتاح ۴۱ پروژه نوسازی مدارس طی هفته دولت، آغاز سال تحصیلی و دهه فجر خبر داد و گفت: هفت پروژه آموزشی به همراه ۳۲ کلاس درس نیز در دست اجرا داریم که با تکمیل روند اجرایی آن در دهه فجر امسال به مرحله بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه ۴۰۰ پروژه آموزشی در سال ۱۴۰۱ برای استان همدان تعریف شد، تصریح کرد: اعتبار عمرانی این پروژه‌ها ۴۴۹ میلیارد تومان و ۲۱۵ مورد آن پروژه ملی است.
شیرازیانی با بیان اینکه از اعتبارات موجود ۳۱۳ میلیارد تومان تخصیص یافته که ۲۶۳ میلیارد تومان ملی و ۴۹ میلیارد تومان استانی است، ادامه داد: سال گذشته ۵۲ میلیارد تومان تجهیزات آموزشی خریداری و بر اساس نیاز‌ها و اولویت تقسیم‌بندی در بین مدارس توزیع شد.

وی در ادامه اظهار داشت: ۸۱ پروژه مشارکتی و خیری در دستور کار داریم و سال گذشته بیش از ۹۰ میلیارد تومان تعهد خیرین بود.

شیرازیانی در بازدید از اردوگاه دانش‌آموزان استثنایی امیرالمومنین (ع) با بیان اینکه ساخت خوابگاه اردوگاه از سال ۸۷ آغاز شده، اما به خاطر محدودیت‌هایی، زمان اجرای آن طولانی شد، خاطرنشان کرد: منابع این پروژه استانی بود و متاسفانه قطره‌چکانی اختصاص می‌یافت، اما از محل سفر ریاست جمهوری ۹ میلیارد تومان اختصاص یافت که امروز ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان با اشاره به اینکه این پروژه با ۸۰۰ متر زیربنا در دو طبقه تعریف شده است گفت: هفت سوئیت اقامتی با دو کافی‌شاپ متناسب با اقلیم دارد و سالن غذاخوری، آشپزخانه و ... برای آن در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه این خوابگاه دومنظوره است و برای دانش‌آموزان استثنایی و فرهنگیان خواهد بود، افزود: در این فضا طبق برنامه پیش رفته‌ایم که امیدواریم با ظرفیت ملی آن را به موقع به اتمام برسانیم و مورد استفاده قرار گیرد.
مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان در ادامه در حاشیه بازدید از پروژه حیات طیبه شهرک مدنی نیز گفت: در استان همدان سه پروژه حیات طیبه داریم که شامل حیات طیبه میرسیدعلی در منطقه ششصد دستگاه، شهرک مدنی و نیز ابن سینا در ناحیه «دو» است.

شیرازیانی با اشاره به اینکه مدرسه خیری موسی‌پور در حیات طیبه شهرک مدنی با ۱۲ کلاس درس و یک هزار و ۶۲۰ متر زیربنا مهرماه بهره‌برداری می‌شود، گفت: این پروژه با تامین اعتبار ۶۸۰ میلیون تومانی از سوی خیر نیک اندیش طی سال ۹۶ آغاز شد و بقیه منابع نیز از محل ملی و خیری تامین شده است.
وی در ادامه از وجود ۱۶ مدرسه کانکسی در سطح استان خبر داد و افزود: ۵ مدرسه با ظرفیت دانش‌آموزی بالای ۱۱ نفر در طرح شهید پناهی شده و برای آن‌ها پروژه تعریف شده که ابتدای مهرماه به بهره‌برداری می‌رسد.
وی خاطرنشان کرد: بقیه مدارس کانکسی را نیز قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و بنیاد برکت اعلام آمادگی کردند که پروژه ساخت مدارس آجری برای آن‌ها تعریف کنند، امیدواریم با ساخت این مدارس دیگر مدارس کانکسی در استان نداشته باشیم.
شیرازیانی در بخش دیگری از سخنان خودگفت: ۱۱ درصد مدارس استان مدارس غیرانتفاعی هستند وهمچنان نیاز به فضای آموزشی در استان وجود دارد.

وی بیان کرد: تراکم دانش‌آموزی در استان باعث شده که برخی مدارس دوشیفته باشند، اما با توجه به ظرفیت بالای خیری، امیدواریم به نقطه‌ای برسیم که کمبود فضای آموزشی نداشته باشیم.

لازم به ذکر است، در این بازدید خبرنگاران از روند اجرای پروژه‌های اردوگاه دانش‌آموزان استثنایی امیرالمومنین (ع)، استخر آموزش و پرورش ناحیه ۲ همدان و مدرسه شهید صلاح پورمیدانی بازدید کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار