استاندار همدان، از افتتاح و کلنگ زنی بیش از یکهزار پروژه همزمان با هفته دولت خبر داد و گفت: امسال در هفته دولت در استان همدان هزار و ۴ پروژه با اعتبار ۱۶ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان افتتاح و ۱۷۵ پروژه با ۳۹ هزار و ۹۷۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۲۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶ 25 August 2023

استاندار همدان، از افتتاح و کلنگ زنی بیش از یکهزار پروژه همزمان با هفته دولت خبر داد و گفت: امسال در هفته دولت در استان همدان هزار و ۴ پروژه با اعتبار ۱۶ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان افتتاح و ۱۷۵ پروژه با ۳۹ هزار و ۹۷۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شود.

یه گزارش تابناک همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در نشست با اصحاب رسانه با بیان اینکه در دو سال گذشته پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی شده در هفته دولت و دهه فجر در مجموع ۱۱ هزار ۶۰۰ میلیارد تومان بود، افزود: از مقایسه این عدد با ۵۶ هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان اعتبار پروژه‌های کلنگ‌زنی و قابل افتتاح امسال متوجه خواهیم شد پروژه‌ها با سیر افزایشی و رشد همراه هستند.

وی تصریح کرد: پروژه‌های در دست افتتاح در شهرستان‌های استان عبارتند از، همدان ۱۴۶ پروژه، شهر ملایر ۲۵۴ پروژه، تویسرکان ۶۵ پروژه، اسدآباد ۸۷ پروژه، بهار ۷۳ پروژه، کبودرآهنگ ۱۰۴ پروژه، رزن ۱۱۳ پروژه، درگزین ۵۸ پروژه و یک پروژه در سطح استان که جمعاً ۱ هزار و ۴ پروژه در هفته دولت افتتاح می‌شود.

استاندار همدان با بیان اینکه پروژه‌های کلنگ‌زنی ۱۷۵ مورد است که با اعتبار ۳۹ هزار و ۹۷۰ میلیارد تومان در دستور کار است، گفت: در شهر‌های همدان ۲۸ مورد، ملایر ۲۹ مورد، نهاوند ۳ مورد، تویسرکان ۷ مورد، اسدآباد ۱۵ مورد، بهار ۳۱ مورد، رزن ۱۸ مورد، فامنین ۱۳ مورد و درگزین ۱۱ مورد با اعتبار ۳۹ هزار و ۹۷۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به پروژه انتقال آب گفت: پروژه انتقال آب از سد تالوار پس از قریب ۱۷ سال تا سال ۱۴۰۰ فقط ۳۲ درصد انجام شده بود، اما اکنون با تخصیص بیش از ۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اقدامات تکمیلی در حال اجراست.

قاسمی‌فرزاد خاطرنشان کرد: ذخیره‌ی آب سد اکباتان در سال گذشته کمتر از ۱ میلیون متر مکعب بود، اما این میزان اکنون به ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب رسیده که به عنوان ذخیره استراتژیک و با مصرف حداقلی در حال استفاده است.
وی به دیگر اقدامات انجام شده نیز اشاره کرد و افزود: تأمین آب شرب در ۱۶۰ روستا تا پایان سال و ۲۰۰ روستای دیگر تا ۳ سال آینده طبق تفاهم‌نامه با قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن‌مجتبی (ع) انجام می‌گردد.

استاندار همدان، با بیان اینکه نباید آبی که به سختی با عبور ۱۴۵ کیلومتر به همدان می‌رسد، استفاده نادرست شود و بیان کرد: مصرف آب در سال قبل ۲۰۵۰ لیتر در ثانیه بود که امسال به ۲۳۵۰ لیتر در ثانیه رسیده یعنی در استان همدان، مصرف آب امسال ۳۰۰ لیتر در ثانیه نسبت به سال گذشته بیشتر شده است.

قاسمی فرزاد افزود: این میزان افزایش مصرف طبیعی نیست برای همین از دستگاه‌های مسئول درخواست کرده ام موضوع را بررسی کنند و دستگاه‌های نظارتی نیز موارد را رصد کنند تا موارد پرتی آب و استفاده نا به جا از این منبع حیاتی رصد شود.
وی عنوان کرد: ذخیره سد اکباتان در سال گذشته زیر یک میلیون متر مکعب بود که امسال بیش از ۷.۵ میلیون مترمکعب ذخیره سد اکباتان است، اما با این حال نیازمند مدیریت مصرف دقیق در بحث آب هستیم. 

مقام ارشد استان، گریزی هم به طرح نهضت ملی مسکن زد و گفت: الحاق زمین در ۲۸ شهر در طرح نهضت ملی مسکن صورت گرفته و در بعضی شهر‌ها واگذاری به متقاضیان انجام می‌شود.

استاندار همدان افزود: امسال کلنگ‌زنی پروژه ۱۱ هزار واحد مسکونی کوی پرواز انجام شد و اکنون در ۳ هزار و ۵۰۰ واحد آن اقدامات و پیشرفت خوبی صورت گرفته است.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به مصوبات سفر ریاست جمهوری نیز گفت: مصوبات سفر رئیس جمهور محترم بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان بوده که در زمینه‌های تکمیل بیمارستان اکباتان، تکمیل مرکز جامع سرطان، چهار خطه‌کردن راه آهن همدان ملایر و چهار بانده‌کردن محور همدان - گل‌تپه - علیصدر، کنارگذر سیدجمال‌الدین اسدآبادی و تکمیل ایستگاه راه‌آهن همدان را شامل می‌شود.

استاندار همدان ادامه داد: از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم تاکنون فضای کشور در تثبیت فضای اقتصادی و بهتر شدن امور در عرصه دیپلماسی رو به جلو است.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: در حوزه نظامی، دانش، کسب جایگاه‌های علمی و صنعتی، پیشرفت در صنایع پیشرفته و اقتصادی تلاش‌های خوبی از سوی دولت انجام شده که نتایج خوبی به دنبال داشته و خواهد داشت

وی همچنین در خصوص فرصت‌های سرمایه گذاری استان نیز یادآور شد: در استان همدان ۹ فرصت سرمایه گذاری خارجی بارگذاری و ۱۲ فرصت جدید نیز در دست اقدام است.

این مقام مسئول بیان کرد: کنارگذر غربی از جمله پروژه‌هایی است که ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر ریاست جمهوری دارد و پیمانکار مشغول کار است به طوریکه بیش از ۱۸ کیلومتر آن آسفالت شده است.

استاندار همدان در خصوص پتروشیمی ابن سینا نیز تاکید کرد: پتروشیمی ابن سینا خوراک مصوب ندارد و جز آن مجوعه پتروشیمی‌هایی است که باید خوراک را خودش تامین کند که از طریق بورس خوراکشان تامین می‌شود با این حال در پتروشیمی ابن سینا با پیگیری وزیر صمت و استان قرار شده این مشکل حل شود.

قاسمی فرزاد ادامه داد: محصول تولیدی پتروشیمی ابن سینا در زمینه صنعت پزشکی تولید می‌شود و از آنجا که در کشور نظیر دارد با ورود وزارتخانه قرار شده مجوعه‌های بزرگ مثل خلیج فارس و مارلو در تامین خوراک وارد شوند.

استاندار همدان در خصوص کارخانه کیوان نیز گفت: این کارخانه مشکلاتی دارد که از سنوات قبل پابرجا است که در حال حاضر هم در مجموعه دولت و هم دستگاه قضا در حال پیگیری است.

قاسمی فرزاد، بیان کرد: متاسفانه به نظر می‌رسد مالک کارخانه کیوان عزمی برای راه اندازی و احیا مجدد ندارد بر همین اساس کارخانه کیوان باید از طریق دستگاه قضا و دولت در سطح ملی تعیین تکلیف شود.

قاسمی فرزاد همچنین در خصوص تامین مسکن در استان همدان گفت: الحاق و تامین زمین مورد نیاز در ۲۸ شهر از استان همدان انجام شده است. 

این مقام مسئول افزود: از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در همدان به نتیجه رساندن اکباتانا بود که بعد از سال‌ها بی توجهی بالاخره به نتیجه رسید.

وی در پایان افزود: حضور ارزیاب یونسکو در همدان رویای جهانی شدن هگمتانه را زنده کرده و امیدواریم با انجام اقداماتی جهت رفع موانع از جمله ساماندهی منظر شهری، برداشتن طبقات اضافی، جمع آوری آسفالت پیرامون هگمتانه اقدام این پرونده به نتیجه مثبت منجر شود.

گزارش استاندار به مناسبت آغازهفته دولت/ حضور ارزیاب یونسکو در همدان رویای جهانی شدن را زنده کرد

گزارش استاندار به مناسبت آغازهفته دولت/ حضور ارزیاب یونسکو در همدان رویای جهانی شدن را زنده کرد

عکاس: محمد حسن مومنی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار