مدیرکل بنیادمسکن گلستان گفت: اعتبارات بنیادمسکن گلستان در دو سال دولت سیزدهم با رشد ۲۶۶ درصدی مبلغ ۴۹۲ میلیارد تومان است.
کد خبر: ۱۱۲۳۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۵ 28 August 2023

به گزارش تابناک گلستان و به نقل از خبرگزاری فارس، سیدمحمد حسینی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهارکرد: یکی از اقدامات مورد مطالبه و حقوق مردم روستاها، اجرای طرح‌هادی در راستای بهسازی فضای کالبدی روستا‌ها است.

وی تصریح‌کرد: طرح هادی برای ۹۳۳ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت استان گلستان مصوب شده و در ۷۸ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار طرح‌هادی اجرا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان خاطرنشان‌کرد: شاخص اجرای طرح هادی در روستا‌های کشور ۶۲درصد است که با توجه به شاخص ۷۸درصدی روستا‌های استان گلستان، ۱۶درصد از شاخص کشوری بالاتر هستیم.

وی با اشاره به رشد ۲۶۶درصدی اعتبارات بنیاد مسکن در دولت سیزدهم ادامه داد: در دو سال اخیر در دولت سیزدهم اعتبارات بنیاد مسکن گلستان با رشد ۲۶۶ درصدی به ۴۹۲ میلیارد تومان افزایش یافته است.

حسینی از تخصیص ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبارات سفر رئیس‌جمهور در حوزه بنیاد مسکن خبر داد و گفت: در سفر رئیس جمهور مبلغ ۴۱۵ میلیارد تومان برای حوزه بنیاد مسکن استان تصویب شد که تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته‌است.

وی درخصوص اجرای و بازنگری طرح هادی در روستا‌ها بیان کرد: با توجه به تغییرات جمعیتی روستاها، طرح‌های هادی هر ۱۰ سال یکبار بازنگری می‌شود که در حال حاضر مطالعه بازنگری در ۳۵۵ روستای گلستان انجام شده است و بازنگری ۴۵۰ روستا در حال اجرا بوده و هنوز اجرای طرح هادی در بیش از ۲۰۰ روستا اجرا نشده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان ابراز کرد: امسال سال نهضت ملی آسفالت، نهضت واگذاری زمین و بازنگری روستا‌ها در گلستان است.

وی با بیان اینکه خدمت بنیاد مسکن در روستا‌های گلستان انجام می‌شود، یادآور شد: برای تسهیل مردم روستا در راستای ارائه خدمات اداری، بنیاد مسکن خدمات خود را در روستا‌ها انجام می‌دهد و بر این اساس تشکیل پرونده و صدور پروانه برای معرفی مردم روستا به بانک‌های عامل جهت دریافت تسهیلات ساخت مسکن روستایی در خود روستا‌ها انجام می‌شود.

برچسب ها: گرگان ، گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار