مدیر کل تعزیرات حکومتی استان همدان افزود: بازرسان در قالب ۵۱ تیم گشت مشترک بر واحد‌های صنفی عرضه کننده لوازم التحریر، پوشاک مدرسه، کیف و کفش نظارت می‌کنند
کد خبر: ۱۱۲۶۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴ 18 September 2023

مرضیه یونسی از ادامه اجرای طرح ویژه نظارت بر بازار لوازم التحریر تا نیمه مهر ماه خبر داد.
 
به گزارش تابناک همدان، مرضیه یونسی گفت: از ابتدای شهریور تا نیمه مهر گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی، صمت و اصناف بر چگونگی عرضه اقلام مورد نیاز دانش آموزان و نحوه قیمت گذاری نظارت می‌کنند.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان همدان افزود: بازرسان در قالب ۵۱ تیم گشت مشترک بر واحد‌های صنفی عرضه کننده لوازم التحریر، پوشاک مدرسه، کیف و کفش نظارت می‌کنند.

مرضیه یونسی با اشاره به تشکیل گزارش‌های این طرح گفت: پرونده‌های گرانفروشی، نداشتن نرخنامه صنفی، صادر نکردن فاکتور و دیگر تخلفات صنفی که در این طرح تشکیل می‌شوند خارج از نوبت رسیدگی و متخلفان بدون هیچ گونه اغماض و مماشاتی بر اساس مصوبه سران قوا علاوه بر اشد مجازات مثل تعطیلی واحد صنفی و نصب پارچه بعنوان متخلف، به چند برابر شدن جریمه، محکوم می‌شوند.
 
یونسی بیان داشت: با توجه به بازگشایی مدارس و افزایش احتمالی ورود و عرضه قاچاق نوشت افزار همچنین لزوم نظارت بر تأمین و توزیع اقلام مورد نیاز دانش آموزان با همکاری دستگاه‌های نظارتی و اتحادیه‌های مرتبط، قیمت نوشت افزار، لباس، کیف و کفش پایش می‌شود که تاکنون ۱۰۶پرونده تخلف تشکیل و بیش از ۳میلیارد ریال محکومیت صادر شده است.

یونسی در ادامه گزارشی از بازرسی‌های انجام شده و رسیدگی به تخلفات پنج ماهه نخست سال ارائه کرده گفت: در سال جاری به پنج هزار و ۵۳۰ فقره پرونده تخلف در حوزه کالا و خدمات، بهداشت دارو و درمان وقاچاق کالا وارزرسیدگی شده، ۳۶ واحد پلمب و تعداد ۷۶ واحد بانصب پارچه در واحد صنفی به مردم معرفی و متخلفان به پرداخت بیش از ۱۳۷ میلیاردتومان جزای نقدی محکوم شدند.

وی از همکاری دستگاه‌های اجرایی، قضایی و انتظامی در نظارت و تامین امنیت بازار قدردانی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار