مدیرکل گمرکات گلستان گفت: درآمد وصولی گمرکات گلستان در 6 ماهه نخست سال جاری، مبلغ 239 میلیارد و 643 میلیون تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 213 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۱۱۲۸۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸ 26 September 2023

به گزارش تابناک گلستان، شهریار شهریاری اظهارکرد: در ۶ ماهه امسال ۲۵۹ میلیون و ۴۴۷ هزار کیلوگرم کالا به ارزش ۱۴۰ میلیون و ۹۹۶ هزار دلار کالا از گمرکات استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۵۲ درصد و از نظر ارزش دلاری ۳۷ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان گلستان افزود: در این مدت پلی استایرن، تخم‌مرغ، پنیر، لوله‌ها و پروفیل، خوراک آماده آبزیان، نئوپان، طاقه نایلون، ورق آهن، کامپاند پلی اتیلن و قطعات سوله مهم‌ترین کالا‌های صادراتی استان را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: مهم‌ترین کشور‌های هدف صادراتی استان هم به ترتیب ارزش دلاری شامل ترکمنستان، عراق، قزاقستان، ازبکستان، پاکستان، رومانی، بلغارستان، فدراسیون روسیه، ارمنستان، افغانستان، ترکیه، قرقیزستان، تاجیکستان، هند، آذربایجان، لهستان، امارات متحده عربی، گرجستان، یونان و قبرس بوده است.

شهریاری بیان کرد: همچنین در ۶ ماهه امسال ۳۸ میلیون و ۳۲ هزار کیلوگرم کالا به ارزش ۷۹ میلیون و ۹۸۰ هزار دلار از گمرک مرزی اینچه برون وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۱۸۶ درصد و از نظر ارزشی ۲۴۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل گمرکات گلستان گفت که در مدت مشابه سال قبل ۱۳ میلیون و ۲۸ هزار کیلوگرم کالا به ارزش ۲۳ میلیون دلار از گمرکات استان وارد کشور شده بود.

وی عمده کالا‌های وارداتی را شامل روغن خام سویا، فوتس اویل، بخشی از خط تولید پلیمراسیون، سدیم سولفات، دیزل ژنراتور، تجهیزات کامل گلخانه، پارچه، دانه روغنی کلزا و پارچه متقال اعلام کرد.

شهریاری عنوان کرد که این کالا‌ها از کشور‌های همچون چین، ترکیه، ترکمنستان، انگلستان، قزاقستان، هند، اسپانیا، ایتالیا، فدراسیون روسیه، ازبکستان، تاجیکستان، آلمان، فرانسه، تایوان، ویتنام، پاکستان، عراق، استرالیا، دانمارک و تیمور وارد شده است.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه ترانزیت خارجی هم در ۶ ماهه نخست سال جاری هزار و ۴۳۶ اظهارنامه به وزن ۲۸ میلیون و ۸۱۱ کیلوگرم کالا به ارزش دلاری ۱۷۱ میلیون و ۱۲۴ هزار دلار از گمرکات مرزی اینچه برون، ترانزیت شده که این آمار نسبت مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۹۷ درصد و از نظر ارزش دلاری ۱۴۶ و از نظر تعداد ۱۵۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل گمرکات گلستان تصریح کرد که طی این مدت، درآمد وصولی این گمرک مبلغ ۲۳۹ میلیارد و ۶۴۳ میلیون تومان بوده که نسبت به سال قبل ۲۱۳ درصد افزایش داشته است.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار