رییس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان:
رییس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان با بیان اینکه تعطیلی کارخانه آسفالت شهرداری در اوج فصل کاری پذیرفتنی نیست، گفت: عدم تأمین مصالح دلیل تعطیلی این کارخانه عنوان شده است.
کد خبر: ۱۱۲۸۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶ 27 September 2023

رییس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان با بیان اینکه تعطیلی کارخانه آسفالت شهرداری در اوج فصل کاری پذیرفتنی نیست، گفت: عدم تأمین مصالح دلیل تعطیلی این کارخانه عنوان شده است.

به گزارش تابناک همدان،به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، مهدی حیدری در کمیسیون فنی عمرانی شورا با 5 دستور کار و در موضوع بررسی عملکرد شهرداری در خصوص فعالیت کارخانه آسفالت سازمان عمران شهرداری، اظهار کرد: تعطیلی کارخانه آسفالت شهرداری در اوج فصل کاری پذیرفتنی نیست.

وی عدم تأمین مصالح را دلیلی تعطیلی کارخانه آسفالت شهرداری دانست و گفت: البته عنوان شده است که این مصالح تأمین شده و متأسفانه هزینه جابجایی و انتقال آن تأمین نشده است.

رییس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان بیان کرد: برای شهرداری که خود منبع تأمین اعتبار و هزینه برای بسیاری از پروژه‌ها و رفع مسائل و مشکلات حتی خارج از وظایف شهرداری است، نبود هزینه برای جابجایی مصالح سنگین کارخانه آسفالت شرم‌آور است.

حیدری با تأکید بر اینکه اکنون شهرداری به صورت خزانه‌داری اداره می‌شود، افزود: اکنون تمام هزینه‌های شهرداری از خزانه تأمین می‌شود اما کارخانه آسفالت سازمان عمران به دلیل نبود هزینه تعطیل است.

وی با اشاره به دستور کار بررسی درخواست سازمان اتوبوسرانی شهرداری در خصوص خرید تجهیزات موقعیت‌یاب (AVL)، تصریح کرد: یکی از مهمترین برکات این اقدام اطلاع شهروندان از زمان رسیدن اتوبوس و موقعیت آنلاین اتوبوس بوده و با اجرای این طرح بسیاری از مشکلات در حوزه حمل و نقل و ناوگان عمومی قابل بررسی و رفع است.

رییس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان ادامه داد: راه‌اندازی سامانه مدیریت مکانی از اقدامات تحولی خوبی خواهد بود که باعث افزایش سطح خدمات شده و مبنایی‌ترین کار در کنار تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی است.

حیدری با اشاره به دو اقدام موثر در تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی، خاطرنشان کرد: افزودن اتوبوس به ناوگان و ارتقای کیفیت خدمات با اجرای AVL در این راستا اثرگذار است.

وی به استقبال شهروندان از اجرای طرح ارائه خدمت رایگان ناوگان اتوبوسرانی به مناسبت بازگشایی مدارس در سطح شهر همدان، یادآور شد: این مهم نشان از علاقه شهروندان به استفاده از حمل و نقل عمومی بوده و باید در ارتقای کیفیت خدمات تلاش شود.

رییس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان در ادامه با اشاره به موضوع راه‌اندازی اداره HSE شهرداری به عنوان دیگر دستور کار این جلسه، اظهار کرد: اگر داعیه‌دار ایجاد ایمنی برای جلوگیری از تلف شدن سرمایه‌ها و به ویژه جان انسان‌ها به عنوان مهمترین سرمایه هستیم باید هر چه زودتر این اداره راه‌اندازی شود.

حیدری HSE را ابزار و مسیری برای جلوگیری از بروز حوادث دانست و گفت: باید دید مصداق عینی این مهم در شهرسازی، امور زیربنایی و شهرداری کجاست و با تشکیل اداره HSE باید اختیارات ویژه برای مأموران در این حوزه در نظر گرفته شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار