نائب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: پس از پیگیری‌های زیاد، توافق‌نامه اجرایی برای احیاء میدان توپخانه شیراز و مجموعه زندیه، بین شهرداری و عمران و بهسازی شهری امضاء شد.
کد خبر: ۱۱۲۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳ 17 October 2015
تابناک فارس به نقل از ایسنا: محمودرضا طالبان جمعه 24 مهرماه در جمع خبرنگاران گفت: براساس این توافق‌نامه، تمام اراضی و املاک دولتی در محدوده میدان توپخانه قدیم، در اطراف ارگ کریمخانی، در اختیار شهرداری شیراز قرار خواهد گرفت تا طرح احیاء میدان توپخانه اجرایی شود.

وی تصریح کرد: شهرداری شیراز نیز موظف است با فروش اوراق یا سکوک، منابع مالی مورد نیاز را انجام داده و مابقی تملک‌های لازم را انجام دهد.

طالبان با بیان اینکه اجرای این طرح، توسط شهرداری انجام می‌شود، گفت: جهت تهیه طرح میدان توپخانه شیراز، اقدام به برگزاری مسابقه‌ای در سطح بین‌المللی کرده بودیم و در این مسابقه 16 شرکت داخلی که دارای جوینت‌های خارجی هستند، از میان شرکت کنندگان انتخاب شده‌اند تا مرحله دوم مسابقه برگزار شود.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: امیدواریم که تا پایان آذرماه طراحی کلی(کانسپت) طرح مورد نظر نهایی شود.

طالبان گفت: با اجرای این طرح، آخرین حلقه از زنجیره احیاء مجموعه زندیه تکمیل شده و این فضا به یکدیگر متصل و یک مجموعه بسیار مناسب و زیبای گردشگری‌ ایجاد خواهد شد.

نائب رئیس شورای اسلامی شیراز یادآور شد که ساختمان‌های فعلی بانک ملی، مخابرات و سایر بخش‌ها و املاک دولتی قرار گرفته در این مجموعه، در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت.

طالبان گفت: البته ساختمان قدیم بانک ملی نیز حفظ خواهد شد و تنها الحاقات این ساختمان تخریب می‌شود.

نائب رئیس شورای شیراز اضافه کرد: فضاهای مختلف فرهنگی، هنری، تجاری، اقامتی، تفریحی و المان‌های تاریخی و شهری در طراحی دیده شده و اجرایی خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار