مدیرکل میراث‌فرهنگی گلستان بر لزوم همراهی آحاد مردم با یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی گلستان برای برخورد با متخلفان این حوزه تأکید کرد.
کد خبر: ۱۱۳۳۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۲ 21 October 2023

به گزارش تابناک گلستان، محمدجواد ساوری بعدازظهر امروز در نشست صمیمی کارکنان و فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی استان گلستان به مناسبت هفته نیروی انتظامی اظهارکرد: با تلاش‌ها و پیگیری‌های فرماندهی و کارکنان یگان حفاظت میراث فرهنگی استان و همچنین تعاملات شکل‌گرفته با سایر مجموعه‌ها، شاهد ارتقاء رتبه یگان حفاظت میراث فرهنگی استان گلستان به رتبه برتر کشور هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان افزود: یگان حفاظت میراث‌فرهنگی چه در سطح ملی و چه در گلستان کمبود‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف نیروی انسانی و تجهیزات دارد، اما ما وظیفه‌داریم با همین بضاعت حداقلی کار را پیش برده و به وظایف خود در قبال مردم عمل کنیم.

وی بیان کرد: حفظ و حراست از گنجینه میراث‌فرهنگی مرهون تلاش میراث دارانی است که با عشق و علاقه و دلسوزی، همواره در راه اعتلای فرهنگ و حفظ آن، گام برمی‌دارند.

ساوری اضافه کرد: حفاظت و صیانت از مواریث تاریخی وظیفه‌ای همگانی است، ازاین‌رو باید تمام آحاد مردم در پیشگیری از هرگونه آسیب مرتبط با این مواریث ارزشمند، همراه اداره‌کل و یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: نیرو‌های یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان به‌صورت شبانه‌روزی در حال نظارت بر بافت‌ها و بنا‌های تاریخی سطح استان هستند و هرگونه گزارش و اخبار تخلف به‌سرعت پیگیری خواهد شد.

*ضرورت حفظ مواریث فرهنگی

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان هم در این نشست بر رعایت دقیق قوانین و دستورالعمل‌های یگان حفاظت توسط نیرو‌های این پایگاه تأکید کرد.

سرهنگ سیدفرامرز میرافزود: بحث حفاظت از مواریث فرهنگی و تاریخی کشور ازجمله وظایف همگان است و میراث فرهنگی و به‌ویژه یگان حفاظت به‌عنوان متولی اصلی بحث حفاظت باید در تمامی زمینه‌ها، پاسدار و حافظ این آثار ارزشمند و بجا مانده از نیاکانمان باشد.

وی بیان کرد: پرسنل یگان حفاظت ضمن استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود به منظور حفاظت بهینه از آثار تاریخی و فرهنگی این مرز و بوم، تمامی تلاش خود را به صورت شبانه‌روزی در راستای اهداف سازمان همچون گذشته به کار خواهند گرفت.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار