لزوم برنامه منسجم برای رسیدن به آموزش و پرورش مطلوب
مدیر کل سابق آموزش و پرورش با بیان اینکه سهم استخدام در آموزش و پرورش استان همدان در دولت قبل 1.2 بوده که امسال این رقم با حمایت و پشتیبانی های استاندار و امام جمعه همدان به 2.2 رسیده است،یاد آور شد :البته چند سال طول می کشد تا کمبود نیرو در آموزش و پرورش همدان به طور کامل جبران شود.
کد خبر: ۱۱۳۶۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲ 09 November 2023

 

 به گزارش تابناک همدان ،احمد محمودزاده ‌رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش  در آیین تکریم مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه انتظار بر این است که در قالب جهاد تبیین دانش‌آموزان برای نقش پذیری در جامعه آماده شوند، اظهار داشت: معلمان باید جریان‌سازی نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را نیز مورد توجه قرار دهند تا دانش‌آموزان ما با ماهیت این رژیم جعلی و کودک‌کش بیشتر آشنا شوند.

وی افزود: ما فرهنگیان و دانش‌آموزان در سراسر کشور وظیفه داریم راه مبارزه با استکبار را ادامه دهیم و با مردم مظلوم غزه ابراز همدردی کنیم و انزجار خود را در فضای عمومی جامعه اعلام کنیم.

‌رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مسئولیت‌پذیری لازمه تحقق شعار امسال وزارت آموزش و پرورش مبنی بر "‌ایران قوی ـ مدارس قوی" است، تصریح کرد: باید توجه داشت که تربیت متوازن دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی جز با تهذیب نفس، کسب علم و مهارت های کارآفرین میسر نمی‌شود.

محمودزاده با بیان اینکه نیروی انسانی مهم‌ترین سرمایه کشور و عامل خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی است‌، تصریح کرد: امروز طراحی آینده کشور در دستان ما و در کلاس درس مهندسی می‌شود.

وی با بیان اینکه در مکتب انسان‌ساز اسلام تربیت نیروی انسانی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، خاطر نشان کرد: برای رسیدن به آموزش و پرورش مطلوب و کارآمد باید در همه عرصه های آموزش و پرورش و مولفه های پرورشی، دقیق و کارشناسی برنامه‌ریزی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان نیز با بیان اینکه قشر فرهنگی و دانش آموز در دفاع از این مردم مظلوم نمره عالی گرفتند،عنوان کرد:کار و تصمیم سازی و برنامه ریزی در نظام آموزش و پرورش حساس و پیچیده و راه نجات امروز کشور حرکت در مسیر تحولی با الگوی حکمرانی ولایی است.

حسن رضا‌نیا ضمن تاکید بر رویکرد جذب حداکثری و دفع حداقلی در دولت سیزدهم؛افزود: برای تحول آفرینی در نظام آموزش و پرورش کشور باید از ظرفیت نخبگان و صاحب نظران در قالب نظام حکمرانی ولایی استفاده شود.

 مدیر کل سابق آموزش و پرورش گفت:راستای افزایش شور و نشاط دانش آموزان مجموعه های ورزشی در دولت سیزدهم از 130 مورد به 200 مورد افزایش یافت و با کمک های مردمی یک زمین چمن مصنوعی با مبلغ 90 میلیارد ریال نیز افتتاح شد.

محمود نقوی از افزایش و ارتقای سطح 11 پله ای نهضت سواد آموزی همدان در جهت کاهش بی سوادی خبر داد و افزود: عشایر استان که معلم نداشتند در دولت سیزدهم صاحب معلم شدند.

وی با بیان اینکه رویکرد دولت قبل خصوصی سازی آموزش و پرورش بوده و انجام رتبه بندی معلمان هشت سال بر زمین ماند،عنوان کرد: در سال 1400 فقط سه درصد از بودجه دولت به آموزش و پرورش اختصاص یافت اما در سال جاری این رقم به یازده درصد رسیده است.

مدیر کل سابق آموزش و پرورش با بیان اینکه سهم استخدام در آموزش و پرورش استان همدان در دولت قبل 1.2 بوده که امسال این رقم با حمایت و پشتیبانی های استاندار و امام جمعه همدان به 2.2 رسیده است،یاد آور شد :البته چند سال طول می کشد تا کمبود نیرو در آموزش و پرورش همدان به طور کامل جبران شود.

در این مراسم از خدمات رضا زارعی سرپرست سابق اداره کل آموزش و پرورش همدان تجلیل و رسول شیدایی به عنوان مدیرکل ‌معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار