مدیر باغبانی جهاد کشاورزی گلستان گفت که برای صادرات محصولات باغی ضرورت دارد که باغداران نسبت به اخذ گواهی سلامت محصولات خود اقدام کنند.
کد خبر: ۱۱۳۶۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۳ 07 November 2023

به گزارش تابناک گلستان، نویدرضا فرهانی عصر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: برای صادرات محصولات باغی از جمله مرکبات، کشاورزان و باغداران حتماً باید گواهی سلامت محصول خود را دریافت کنند.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی گلستان افزود: گواهی سلامت محصول در پایان زمان برداشت توسط مدیریت حفظ نباتات به باغداران اعطا می‌شود.

وی بیان کرد: برای اخذ این گواهی لازم است، ابتدا کشاورزان وارد سامانه سبک شده و در راستای شناسنامه دارکردن، اطلاعات باغ خود را ثبت کنند.

فرهانی اضافه کرد: امیدواریم باغداران به این موضوع توجه ویژه داشته باشند، زیرا کشور‌های مقصد با پروتکل‌های مخصوص به خود هر میوه‌ای را پذیرش نمی‌کنند و حتما باید این گواهی وجود داشته باشد تا مصرف کننده در کشور مقصد بداند که این محصول در کدام منطقه و با چه کیفیتی تولید و از چه سم و کودی استفاده شده است.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی گلستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امسال پیش بینی می‌شود که ۱۵۵ هزار تن مرکبات از سطح باغات استان برداشت شود که ۳۰ درصد بیشتر از سال گذشته است.

فرهانی عنوان کرد: ۱۰ درصد از این محصول قابلیت صادرات داشته که توسط تجار و بازرگانان به کشور‌های هدف ارسال می‌شود.

طبق گفته مدیر باغبانی جهاد کشاورزی گلستان ۳۰ درصد این محصول هم خاصیت تازه خوری داشته و بقیه هم فرآوری شده یا در سردخانه‌ها ذخیره می‌شود.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار