مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: در شهرستان‌های گنبدکاووس، کلاله، مینودشت و گالیکش بیشترین خسارت سیلاب در استان ثبت شده است و با وجود مسدودی برخی مسیرها از شب گذشته در حال حاضر تمامی مسیرها به جز محور پارک ملی گلستان باز است.
کد خبر: ۱۱۳۶۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۶ 08 November 2023

به گزارش تابناک گلستان، نعمت‌الله حاجی‌زاده در خصوص آخرین وضعیت راه‌های ارتباطی و مسیر‌های سیل‌زده استان گلستان اظهار کرد: بارش شب گذشته خسارات مختلفی را به بخش‌های زیربنایی و اماکن مسکونی در شهرستان‌های مختلف وارد کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر با تلاش راهداران، امدادگران هلال احمر و دستگاه‌های عضو مدیریت بحران، تمامی مسیر‌های مواصلاتی استان باز است و فقط مسیر مواصلاتی پارک ملی گلستان به دلیل تخریب ۳۰۰ متری مسیر در حوزه استحفاظی استان خراسان شمالی تا اطلاع ثانوی مسدود است.

مدیرکل مدیریت بحران گلستان خاطرنشان کرد: بر اساس برآورد‌های انجام شده و اظهارات همکاران در استان خراسان شمالی، ترمیم این مسیر حداقل ۱۰ روز زمان نیاز دارد و این مسیر تا ۱۰ روز آینده به طور قطع مسدود است.

حاجی‌زاده گفت: مسیر توسکستان، خوش‌ییلاق و مسیر گلیداغ به آشخانه مسیر‌های جایگزین برای عبور خودرو‌ها است.

وی گفت: بیشترین آبگرفتگی‌ها در شهرستان‌های کلاله، منودشت، گنبدکاووس و گالیکش است و تیم‌های امدادی و عملیاتی در این شهرستان‌ها تمرکز داده شده است.

گفتنی است، بیشترین میزان بارش در ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان کلاله با ۷۰ میلی‌متر بارش بوده است.

بر اساس گزارش اداره‌کل هواشناسی گلستان، این سامانه بارشی امشب به تدریج از استان خارج خواهد شد و پایداری جو تا ظهر جمعه ادامه دارد و از ظهر جمعه سامانه بارشی جدید وارد استان خواهد شد که تا شنبه این سامانه فعال خواهد بود.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار