مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: براساس پایش های انجام شده در سازمان جهاد کشاورزی، ۲۰ درصد کشاورزان گندم کار گلستان تاکنون اقدام به کنترل علف هرز نکرده‌اند و در صورت ادامه این روند منجر به خسارت جدی خواهند شد.
کد خبر: ۱۱۵۳۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۱ 05 February 2024

به گزارش تابناک گلستان، کیانوش حق نما شامگاه یک‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: با توجه به شرایط جوی در چند ماه اخیر، تصمیم به سمپاشی تقویمی برخی از کشاورزان برای علف‌های هرز باعث خسارت به محصول خواهد شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی گلستان افزود: براساس پایش‌های انجام شده توسط همکاران امنیت غذایی در مراکز خدمات، شهرستان و استان در سازمان جهاد کشاورزی، ۲۰ درصد کشاورزان گندم کار که تاکنون اقدام به کنترل علف هرز نکرده‌اند و در صورت ادامه این روند منجر به خسارت جدی خواهند شد.

وی با تاکید بر مبارزه به موقع با علف‌های هرز در محصول گندم خصوصا علف‌های هرز باریک برگ نظیر چچم، یولاف و ... تاکید کرد: تاکنون در سطح ۴۲ هزار هکتار کشاورزان استان به این امر مهم اقدام کردند و انتظار می‌رود با توجه به تامین به موقع سموم در سطح استان در اولین فرصت قبل از چهار برگی علف هرز اقدام به کنترل این عامل خسارت‌زا کنند.

وی در ادامه تناوب سموم نسبت به سال قبل، افزایش کیفیت آب از نظر سختی، PH و کالیبراسیون سمپاش را یادآور شد.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار